Succesul Squid Game salvează industria textilă din Coreea de Sud. Toată lumea vrea treninguri verzi și salopete roz

Succesul Squid Game salvează industria textilă din Coreea de Sud. Toată lumea vrea treninguri verzi și salopete roz
Getty

Treningurile verzi şi salopetele roz ”Made in Korea” purtate de personajele din Squid Game, un serial de succes la nivel mondial, au impulsionat vânzările din industria textilă din Coreea de Sud, care a avut dificultăţi în perioada pandemiei.

 

Zilele acestea activitatea din interiorul unei fabrici textile din districtul Seongbuk din capitala Seul este la un nivel susţinut, maşinile de cusut lucrând din greu pentru a face faţă comenzilor pentru articolele de culoarea verde şi roz.

"În mod normal octombrie este o lună lentă pentru industria textilă, însă graţie Squid Game şi Halloween-ului lucrăm din greu", spune proprietarul fabricii, Kim jin-ja.

Potrivit acesteia, vânzările anuale de aproximativ 1,5 miliarde woni (1,27 milioane de dolari) ale acestei fabrici au scăzut cu o treime după pandemia de COVID-19.

Citește și
soldati, Coreea de Nord
VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Majoritatea comenzilor pentru această fabrică vin din Japonia însă introducerea restricţiilor de călătorie a obligat-o pe Kim jin-ja să oprească activitatea în august şi septembrie.

 

Un trening verde pentru copii costă 25,5 dolari

 

Acum, Kim jin-ja speră că ritmul comenzilor va continua şi după Halloween şi de asemenea crede că există şanse pentru reluarea exporturilor de produse textile ”Made in Korea”.

Industria textilă din Coreea de Sud era în declin încă dinainte de pandemie din cauza salariilor mari care creează dificultăţi în cursa cu China, Vietnam şi Indonezia.

Din cele 2.144 de firme producătoare din districtul Seongbuk, aproximativ 70% sau 1.510 sunt firme de textile, spune preşedintele Asociaţiei producătorilor de textile, Oh Byung-yeol.

"Cei doi ani de COVID au fost o perioadă dificilă pentru firmele de textile sud-coreene. Însă Squid Game, care a devenit un fenomen global, a făcut populare treningurile pe piaţa internă, ceea ce a dus la un val de comenzi", spune primarul din Seongbuk, Lee Seung-ro.

În prezent, un trening verde pentru copii, similar cu cel din serialul Squid Game, se vinde pentru aproximativ 30.000 de woni (25,50 dolari) în Piaţa Namdaemun, cea mai mare piaţă tradiţională din Coreea de Sud, unde se comercializează o gamă largă de articole de la ustensile de bucătărie la bijuterii.

Un comerciant de textile din Piaţa Namdaemun spune că el şi alţi comercianţi pur şi simplu nu au suficiente treninguri pentru a face faţă cererii.

Potrivit serviciului de streaming Netflix, de la lansarea sa în data de 17 septembrie, serialul Squid Game a fost vizionat de 142 de milioane de gospodării, astfel că Netflix a dobândit 4,38 milioane de noi abonaţi.

Mulţi dintre micii proprietari de firme din Coreea de Sud susţin că se regăsesc în personajele care se confruntă cu dificultăţi financiare şi care se luptă pentru şansa de a câştiga premiul de 38 de milioane de dolari în serialul Squid Game.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
„Squid Game” a fost detronat. Serialul care a ajuns acum cel mai vizionat de pe Netflix, în SUA
„Squid Game” a fost detronat. Serialul care a ajuns acum cel mai vizionat de pe Netflix, în SUA

„Squid Game” a fost detronat duminică de seria thriller „You” de pe prima poziție a listei celor mai vizionate spectacole de pe Netflix în Statele Unite, după lansarea sezonului 3, din 15 octombrie, transmite Bloomberg.

VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un
VIDEO. Soldații din Coreea de Nord cu ”pumnii de fier”. Demonstrații în fața lui Kim Jong-un

Soldații din Coreea de Nord au fost puși să spargă cărămizi cu mâinile goale și să îndoaie bare de fier în fața președintelui Kim Jong-Un și a liderilor comuniști.

Netflix este dat în judecată din cauza succesului foarte mare al unui serial
Netflix este dat în judecată din cauza succesului foarte mare al unui serial

Compania Netflix este dată în judecată de operatorul SK Broadband, furnizor de Internet din Coreea de Sud. Motivul este faptul că serialul Squid Game are succes foarte mare și a cauzat o creștere bruscă a traficului.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.