S-a semnat contractul pentru tronsonul Nădăşelu-Mihăieşti-Zimbor din autostrada Transilvania

Autostradă

Contractul pentru proiectarea şi execuţia a 31 de kilometri pe sectoarele dintre Nădăşelu - Mihăieşti - Zimbor din autostrada Transilvania a fost semnat, marţi, la Cluj-Napoca.

Contractul a fost semnat de către reprezentaţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastucturii Rutiere (CNAIR) şi ai companiei româneşti care a adjudecat licitaţia.

La eveniment au fost prezenţi premierul Ludovic Orban, europarlamentarul Daniel Buda, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, autorităţi locale şi judeţene.

Contractul vizează proiectarea şi execuţia sectoarelor de autostradă Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, Subsecţiunea 3A2: Nădăşelu - Mihăieşti (km 8+700-km 25+500) şi Subsecţiunea 3B1: Mihăieşti - Zimbor (km 0+000 - km 13+260).

"Am reuşit, în aceste aproape 11 luni de mandat al Guvernului Ludovic Orban să punem proiectul autostrăzii Transilvania pe o traiectorie ireversibilă, dând în trafic 25 de kilometri de autostradă - Biharia - Borş - Ienut - Cheţani, semnând contracte de proiectare şi execuţie pentru 110 kilometri de autostradă, cu cei 31 pe care-i vom semna astăzi, rămânând două tronsoane, între Poarta Sălajului - Zalău - Nuşfalău, cu tunelul Meseş, respectiv Suplacu de Barcău - Chiribiş, 67 de kilometri, pentru care procedurile sunt declanşate iar în luna noiembrie avem termen pentru depunerea ofertelor", a declarat Lucian Bode.

Citește și
Autostrada Buharia - Bors
Primii kilometri de autostradă din 2020. Traficul, deschis pe secțiunea Biharia - Borş
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Gabriel Budescu, coordonator al Direcţiei Tehnice din cadrul CNAIR, a precizat la rândul său că traseul autostrăzii Transilvania, de la Ungheni până la Borş, însumează 274 de kilometri, dintre care 97 de kilometri sunt recepţionaţi, respectiv 36% din traseu, în execuţie sunt 109 kilometri, respectiv 40% din traseu, şi ultimii 67 de kilometri în procedură de atribuire, însumând 25% din traseul obiectivului.

"Implementarea acestor secţiuni presupune o investiţie semnificativă, de 1,39 miliarde de lei, precum şi un volum însemnat de lucrări. Aici mă refer la cei peste şapte milioane metri cubi de săpătură, peste două milioane de metri cubi de umpluturi, peste 280.000 de tone de mixtură şi peste 28 de poduri, pasaje şi viaducte. Perioada de implementare a contractului este de 12 luni proiectarea şi 24 de luni execuţie şi o garanţie de cinci ani", a adăugat Gabriel Budescu.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă:
Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă: "Mie trebuie să-mi promiteți ceva"

Dintre cei 438 de km, cât ar trebui să aibă autostrada Transilvania, autorităţile au mai dat 18 în folosinţă. Este un tronson a cărui construcţie a început acum patru ani şi a costat peste 400 de milioane de lei.

Primii kilometri de autostradă din 2020. Traficul, deschis pe secțiunea Biharia - Borş
Primii kilometri de autostradă din 2020. Traficul, deschis pe secțiunea Biharia - Borş

Încă un petic din Autostrada Transilvania, începută acum 16 ani, a fost inaugurat vineri. Este vorba despre o bucată de 5,3 kilometri, care începe la granița cu țara vecină, Ungaria și se termină pe un alt șantier al autostrăzii.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.