Mașinile de marfă și cele care strâng gunoiul ar putea fi interzise pe timpul zilei, pentru a reduce traficul și poluarea

×
Codul embed a fost copiat

Mașinile de marfă, dar și cele care strâng gunoiul ar putea fi interzise pe timpul zilei, în Capitală, ca sa nu mai încurce traficul, și pentru a reduce poluarea. Sau cel puțin asta își propune un proiect aflat în dezbatere publică.

Ideea îi nemulțumeste pe comercianți și pe transportatori, care ar trebui să angajeze oameni special pentru turele de noapte. În Cluj, de exemplu, se întâmplă asta de peste 10 ani.

Dacă va fi adoptat proiectul transportatorii vor putea livra marfă între 22 și 6 dimineața. Astfel de regulamente există deja în orașe ca Paris sau Berlin.

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: „Astăzi nu există interval orar pentru restul orașului, există pentru centrul istoric, și de aceea vedem prima bandă ocupată în fiecare dimineață, la orele cele mai încărcate și din măsurătorile noastre pentru o arteră cu 2 sensuri, în momentul în care ai paralizat un sens, 50% din trafic s-a adăugat la cealaltă bandă”.

Rămâne de văzut, însă, cum va fi rezolvată problema zgomotului făcut de camioane si camionete.

Citește și
familia pascu
Arestul la domiciliu înlocuit cu controlul judiciar în cazul mamei lui Vlad Pascu. Tatăl lui scapă de măsuri preventive
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Ioan Rudu, directorul comercial al unui magazin: „Cum se va face aprovizionarea noaptea când majoritatea unităților comerciale sunt situate în oraș? Vă imaginați, se scapă marfa, cade marfa. La noi se întâmplă că și ziua uneori sesizează cetățenii că e zgomot, dar noaptea, când este timpul de odihnă”.

În plus, proiectul înseamnă și costuri suplimentare.

Feliciu Paraschiv, vicepreședinte ANCMMR: „E greu de găsit personal. Pe timpul nopții înseamnă niște costuri suplimentare pentru că trebuie plătite niște sporuri de noapte, după o tură de noapte dacă e mai mare de 10 ore e nevoie să-i dai omului 2 libere, asta înseamnă că trebuie mai mulți angajați”.

Marius Răducanu, reprezentant firmă de transport: „Nouă ca transportatori o să ne crească prețurile pentru transport, pentru cursele efectuate pentru că șoferii o să vrea bani în plus și nu știu câți o să accepte să lucreze noaptea să livreze”.

Vizate sunt și firmele de salubritate. Acestea vor fi obligate să ridice deșeurile dimineața devreme.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cel mai mare lac de pe Pământ, Paratethys, descoperit de cercetători români
Cel mai mare lac de pe Pământ, Paratethys, descoperit de cercetători români

Cercetători români de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie şi Geo-ecologie Marină (GeoEcoMar) şi Universitatea din Bucureşti au intrat în Cartea Recordurilor.

Arestul la domiciliu înlocuit cu controlul judiciar în cazul mamei lui Vlad Pascu. Tatăl lui scapă de măsuri preventive
Arestul la domiciliu înlocuit cu controlul judiciar în cazul mamei lui Vlad Pascu. Tatăl lui scapă de măsuri preventive

Magistraţii Curţii de Apel Bucureşti au respins, joi, contestaţia procurorilor la înlocuirea arestului preventiv cu control judiciar în cazul Mirunei Pascu, mama tânărului care, drogat fiind, a accidentat mortal doi tineri în localitatea 2 Mai.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.