Fabrica de Avioane din Craiova nu a mai produs niciun avion de 14 ani. Autoritățile promit repornirea producției
Fabrica de Avioane din Craiova a devenit din producător un service pentru avioanele IAR.
Uzina nu a mai produs din 2008 nicio aeronavă și supraviețuiește acum doar din modernizarea și revizia aparatelor de zbor militare, concepute aici odinioară.
Conducerea fabricii spune că ar putea reporni producția, în colaborare cu alți constructori din lume, pentru că a păstrat aparatura, dar și experții care știu să o folosească.
Acestea sunt trei dintre cele 10 avioane militare IAR -99 Standard pe care Fabrica de la Craiova le modernizează în prezent. Este unul dintre cele 2 contracte pe care le are în prezent, încheiat cu Ministerul Apărării. Celălat este pentru revizia aeronavelor.
Dorian Proroc, pilot: „Modernizare acestor avioane presupune în mare parte implementarea unor noi sisteme de avionică și a unor noi sisteme care să faciliteze întrebuințarea acestora într-o gamă variată de misiuni„.
Căpitan comandor, Sorin Paraschiv, pilot: „Avioanele sunt în parametri de funcționare foarte buni, au fost modernizate tot timpul, sunt pregătite la zbor așa cum prevăd reglementările în vigoare”.
Pe cele 10 aeronave IAR-99 se vor pregăti piloţii care vor zbura cu F-16. Fabrica de la Craiova - înfiinţată în 1972 - nu a mai scos pe poarta niciun avion nou de 14 ani. Directorul suține că producţia poate fi reluată, cu ajutorul celor 90 de milioane de dolari de la stat, care trebuie să se regăsească în investiți din industria aeronauticii.
Victor Munteanu, director Avioane Craiova: „Am păstrat capabilitatea să producem în continuare noi, adică sedevistica este păstrată, avem încă oameni cu experinență”.
Florin Spătaru, Ministrul Economiei: "Eu zic că cel mai bine este să începem cu partea de modernizare și după aceea, cu proiecte, cu finanțare pe cercetare dezvoltare să dezvoltăm un proiect pe țara".
Fabrica de Avione Craiova are în prezent aproximativ 300 de angajați.