Improvizaţiile folosite de şoferi pentru a proteja pasagerii. "Asta e o pungă, se prinde în chedere"

×
Codul embed a fost copiat

În plină pandemie, regulile privind protejarea călătorilor care merg cu taxiul, microbuzul sau autobuzul sunt ignorate de mulți dintre șoferi.

De exemplu, pe lângă mască și dezinfectant, în fiecare taxi ar trebui să fie câte un paravan. Mulți șoferi acuză însă autoritățile că nu le-au spus clar cum trebuie să arate acest perete despărțitor, în condițiile în care orice modificare adusă mașinii presupune reomologarea acesteia. Așa că, de frica amenzilor, unii au improvizat.

Șofer: „M-a oprit Poliția, mi a zis că de ce n-am separator și le-am zis când oi avea autorizație RAR pentru montarea separatorului atunci ... să mi dați amendă!”

Reporter: „Cei de la RAR au zis că dacă e dintr-o folie flexibilă, nu ai nevoie de omologare.”

Șofer: „N-am vrut să-mi găuresc stâlpii și plafonul mașinii. De ce să-mi găuresc eu mașina mea? Nu e cazul!”

Citește și
Industria auto a mers bine în 2020, în ciuda pandemiei. Mercedes, realizat după filmul Avatar
Industria auto a mers bine în 2020, în ciuda pandemiei. Mercedes, realizat după filmul Avatar
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Așa gândesc mulți dintre șoferii de taxi care au improvizat un paravan mai mult ca să fie și mai puțin ca să asigure o protecție reală.

Șofer: „Asta e o pungă, practic e invaziv. Se prinde în chederele mașinii. Eu când m-am dus cu mașina acum trei săptămâni la ITP, când a văzut ăla mașina a zis: „Aoleu, scoate sărăcia aia de acolo!”. Și când s-a suit în mașină și s-a uitat mai atent a zis:„Nu-l scoate, că e din ăla din cârpă! E mai mult decât nimic!”

Un șofer de microbuz a montat un paravan cu ușă. Chiar dacă ușa stă deschisă în timpul călătoriei, el e mulțumit că a bifat obligația impusă de autorități.

Internetul abundă de tot felul de oferte de materiale pentru realizarea paravanelor. Reprezentanții trasportatorilor spun că producătorul autoturismului ar fi cel mai în măsură să facă un paravan care să fie și omologat.

În timp ce Registrul Auto Român le recomandă șoferilor montarea unui dispozitiv dintr-un material flexibil, care să nu necesite omologare, recunoscând că întreaga operațiune este dificilă și costisitoare...

Vasile Ștefănescu, președinte COTAR: „Eu nici măcar nu pot să-i dau cu dezinfectant pe folie, că știți foarte bine că udă folia, oricum o arunci. Ar însemna s-o schimb la fiecare client. N-am cum să pun folie de plastic pentru fiecare client!. În momentul de față nu este nimic omologat. Fiecare transportator sau fiecare client care se urcă într-o mașină, să aibă mască!”

Apoi, vine o altă problemă.

Chiar și când au paravan, multe microbuze sunt pline până la refuz. Teoretic, ar trebui ca scaunele mașinilor să fie ocupate la jumătate din capacitate.

Augustin Hagiu, președintele FORT: „Varianta A - geam despărțitor, varianta B - păstrarea unui rând de scaunele libere între conducătorul vehicului și pasageri. Am optat pentru varianta B, pentru că varianta A este imposibil de pus în practică.”

Regulile privind prevenirea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2 în mașinile care transportă pasageri au fost introduse la începutul stării de alertă.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
O nouă taxă de poluare pentru mașini ar putea fi anunțată anul acesta
O nouă taxă de poluare pentru mașini ar putea fi anunțată anul acesta

O nouă taxă de poluare pentru mașini ar putea fi anunțată în 2021. Deocamdată va fi organizată o dezbatere cu toți cei implicați în acest proces, la care se va decide dacă va fi un impozit, o taxă la înmatriculare sau de acces în marile orașe.

Industria auto a mers bine în 2020, în ciuda pandemiei. Mercedes, realizat după filmul Avatar
Industria auto a mers bine în 2020, în ciuda pandemiei. Mercedes, realizat după filmul Avatar

În ciuda pandemiei şi a faptului că multe saloane auto au fost anulate din cauza restricţiilor impuse de coronavirus, 2020 a fost un an activ şi pentru industria automobilelor.

Românii sunt obligați să aibă mașinile cu volan pe dreapta înmatriculate de la 1 ianuarie 2021
Românii sunt obligați să aibă mașinile cu volan pe dreapta înmatriculate de la 1 ianuarie 2021

Două zile mai au la dispoziție românii să-și înmatriculeze autoturismele cu volan pe partea dreaptă, cumpărate din Marea Britanie.

Pandemia nu a încetinit industria auto. Mașinile spectaculoase apărute în 2020
Pandemia nu a încetinit industria auto. Mașinile spectaculoase apărute în 2020

În ciuda pandemiei şi a faptului că multe saloane auto au fost anulate din cauza restricţiilor impuse de coronavirus, 2020 a fost un an activ şi pentru industria automobilelor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.