Primele vagoane cu cereale din Ucraina ajung la Galați. Care este destinația finală a grânelor

×
Codul embed a fost copiat

Un prim transport de cereale din Ucraina ajunge, joi, în Portul Docuri din Galați. Grânele sunt aduse pe o veche linie de cale ferată cu ecartament larg, de tip sovietic.

A fost reablitată într-un timp record, după ce a stat nefolosită mai bine de două decenii. Astfel, țara vecină, greu încercată de război, mai are un culoar prin care își poate exporta producția către Orient. Din portul de la Dunăre, marfa va fi încărcată pe nave.

Odată ce ajung în Portul Docuri din Galați, grânele din Ucraina vor fi depozitate într-un siloz cu o capacitate de 25.000 de tone. Vor fi încărcate apoi pe vapoare.

Dan Tibilichi, director adjunct APDM: „Nava care este anunțată în portul Galați are undeva la 6.000 de tone capacitate. Asta înseamnă că navele vor veni cu o cadență de una pe săptămână. Administrația Porturilor Dunării Maritime a luat toate măsurile necesare pentru a avea adâncimile necesare operării în siguranță a navelor. Aceste cereale vor pleca, de principiu, în Turcia”.

Operațiunea nu va fi tocmai simplă.

Citește și
nava cereale
Vânzarea primei încărcături de cereale exportate de Ucraina, anulată, anunţă ambasada ucraineană în Liban
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Mihai Oprișan, reprezentant operator siloz: „Pentru că nu avem experiența anterioară recentă, vorbim de o experiență de acum 10-15 ani, când s-a făcut ultima manevră de acest gen, se va recurge la o manevră cu un singur vagon. Dacă vorbim doar de a descărca vagonul în siloz poate dura în jur de 40-45 de minute dacă toate formalitățile sunt în regulă”.

Ucrainenii au început să importe

În portul din Galați ar urma să ajungă și alte mărfuri, în drum spre Ucraina de această dată. Din cauza blocajului generat de război, vecinii noștri au început să importe inclusiv produse metalurgice și petroliere.

Dan Tivilichi, director adjunct APDM: „Sperăm ca odată cu deblocarea acestor trenuri pe linia nouă să avem o creștere a cantității ce poate fi operată cu cereale din Ucraina. De asemeni, începem să avem oferte de mărfuri care trebuie să meargă spre Ucraina”.

Calea ferată cu ecartament larg, ce leagă Republica Moldova și Portul Docuri din Galați, a fost reabilitată de CFR în urmă cu aproximativ o lună și jumătate. Pe acest drum feroviar, nefuncțional mai bine de 22 de ani, transporturile de cereale din Ucraina vor intra direct în portul, pe la granița cu Republica Moldova, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Primul vas al ONU încărcat cu cereale ucrainene a plecat spre Africa
Primul vas al ONU încărcat cu cereale ucrainene a plecat spre Africa

Prima navă umanitară închiriată de ONU pentru a transporta cereale ucrainene a părăsit marţi portul Pivdennyi, sudul Ucrainei, cu aproximativ 23.000 de tone pentru Africa, a anunţat Ministerul Infrastructurii ucrainean.

Vânzarea primei încărcături de cereale exportate de Ucraina, anulată, anunţă ambasada ucraineană în Liban
Vânzarea primei încărcături de cereale exportate de Ucraina, anulată, anunţă ambasada ucraineană în Liban

Contractul de vânzare-cumpărare al primei încărcături de cereale exportate de Ucraina după invazia Rusiei, la 24 februarie, în Liban, a fost anulat din cauza întârzierii livrării, anunţă Ambasada Ucrainei în Liban, relatează AFP.

 

Cargoul Polarnet, cu 12.000 de tone de porumb ucrainean, a ajuns la destinaţie, în Turcia
Cargoul Polarnet, cu 12.000 de tone de porumb ucrainean, a ajuns la destinaţie, în Turcia

O primă navă care transportă cereale exportate de către Ucraina a acostat la destinaţia finală, în Turcia, anunţă Kievul, cargoul Polarnet, care a plecat vineri din portul ucrainean Ciornomorsk, cu 12.000 de tone de porumb la bord, relatează AFP.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.