Criză în transporturi. Mii de camioane românești riscă să fie trase pe dreapta din lipsă de AdBlue

×
Codul embed a fost copiat

Până de Crăciun, mii de camioane românești riscă să fie trase pe dreapta, iar transportul de mărfuri să intre într-o criză serioasă.

Lanțuri întregi de aprovizionare ar putea fi afectate. Potrivit Uniunii Transportatorilor, după scumpirea gazelor, șoferii se confruntă cu lipsa unui fluid, fară de care motoarele diesel nu pot funcționa.

Radu Dinescu, secretarul UNTTR: „O să fie o situație dramatică. Pentru că aceste camioane nu se pot mișca fară acest AdBlue”.

De când s-au scumpit gazele, fluidul fără de care camioanele noi pe motorină nu pot funcționa, numit AdBlue, a devenit o marfă rară și scumpă. Iar criza a început să îi afecteze nu doar pe transportatorii din vestul Europei, ci și pe ai noștri.

Radu Dinescu, secretarul UNTTR: „Câteva fabrici din Europa și-au oprit producția: și de fertilizatori, și de AdBlue. Din păcate, camioanele produse după 2005 nu pot funcționa fară acest AdBlue. Practic sunt în imposibilitatea de a funcționa”.

Citește și
vitezoman
Un șofer din Iași, filmat în timp ce conducea haotic. O minune a făcut ca acesta să nu provoace o tragedie
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Andrei Defta, importator de AdBlue: „Sunt trei săptămâni și mai bine de când această lipsă de produs există pe piața din România. Primele consecințe au fost pentru noi că importatori limitarea încărcărilor și imposibilitatea de a livra toate solicitările celor din piață”.

Câțiva transportatori au reușit să își facă stocuri. Alții au primit cantități limitate. Toți spun, însă, că rezervele se vor termina relativ repede. Câtă vreme un rezervor de AdBlue de până la 60 de litri se consumă în mai puțin de două săptămâni.

Potrivit statisticilor oficiale, producătorii români de AdBlue asigură în jur de 30 la sută din nevoia pieței naționale. Producția românească, însă, se bazează în mare măsură pe materii prime - în special uree - din import. Care de acum, susțin specialiștii, este și ea mai scumpă. Ori puterea de a suplini o eventuală criză europeană cu fabricile de la noi este infimă.

Uniunea Națională a Transportatorilor susține că din cele 175.000 de camioane înmatriculate în România, cele mai multe funcționează pe bază de AdBlue, iar criza fluidului i-ar putea forța pe șoferi să tragă pe dreapta. Milioanele de tone de mărfuri, inclusiv alimentare, ar putea ajunge astfel cu întârziere în magazine sau chiar deloc.

Transportatorii cer Guvernului, dar și Comisiei Europene, să intervină de urgență pentru a evita o criză de proporții. Ei propun că prețul gazelor folosite de producătorii de AdBlue să fie subvenționat, fie din bulegtul uniunii, fie din bugetele naționale.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Patru camioane încărcate cu soia modificată genetic au dispărut din Bihor. Sunt adevarate bombe ecologice
Patru camioane încărcate cu soia modificată genetic au dispărut din Bihor. Sunt adevarate bombe ecologice

Patru dintre cele șase camioane încărcate cu soia modificată genetic, descoperite acum două săptămâni în Bihor, au dispărut fără urmă.

Un șofer din Iași, filmat în timp ce conducea haotic. O minune a făcut ca acesta să nu provoace o tragedie
Un șofer din Iași, filmat în timp ce conducea haotic. O minune a făcut ca acesta să nu provoace o tragedie

Un șofer din Iași a fost filmat când depășește pe trecerea de pietoni și ajunge în fața unui TIR, de pe contrasens. Numai o minune face să nu se ajungă la o coliziune fatală, în lanț. Omul continuă apoi să conducă periculos, în mare viteză.

A fost aleasă cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România. Are 27 de ani și este licențiată în Drept
A fost aleasă cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România. Are 27 de ani și este licențiată în Drept

Sute de șoferi profesioniști au votat-o pe Alexandra Ionela Petre, 27 de ani, drept "cea mai frumoasă şoferiţă de TIR din România" în 2021.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.