Ce anvelope sunt recomandate la temperaturi de peste 7 grade Celsius. Sfaturile specialiștilor

×
Codul embed a fost copiat

Vremea care se schimbă de la o zi la alta le face mari probleme șoferilor care încă folosesc anvelope de iarnă. Pentru ei, când temperatura trece de 7 grade Celsius și plouă, distanța de frânare crește.

În Galați, un șofer a filmat cu o cameră de bord cum o maşină alunecă într-o curbă, se rotește pe șoseaua acoperită cu apă, şi se lovește de un alt autoturism.

Pe şoseaua udă, șoferul mașinii de culoare albastră intră cu viteză în curbă și nu mai reușește să controleze vehiculul. Trei autoturisme evită aproape milimetric impactul.

După ce intrat în parapetul metalic de protecție al șoselei, mașina revine pe sensul ei de mers și derapează. Alunecă pe drum ca pe un patinoar și se izbește de o alta.

Cătălin Andrei, martor: „L-am văzut că a deraiat și am pus o frână bruscă, cât să încerc să-l evit. Ghinionul lui a fost că a lovit cealaltă mașină, din spate.”

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Șoseaua acoperită cu apă, viteza și anvelopele mașinii, au jucat un rol decisiv în producerea accidentului. Mulți șoferi au încă la autoturisme pneuri de iarnă - care în condiții de ploaie și vreme caldă - cresc distanța de frânare.

 

Aceasta este o simulare grafică făcută de un producător de anvelope în care sunt comparate cauciurile de iarnă și cele de vară, pe ploaie și o temperatură de 16 grade Celsius.

Vehiculul cu pneuri de iarnă are o distanță de frânare mai mare cu 3 metri față de celălalt - în condițiile în care amândouă circulă cu 100 de km/h.

Bogdan Florea, distribuitor anvelope: „O anvelopă de vară frânează cu 3 metri mai puțin față de o anvelopă de iarnă. Ceea ce înseamnă foarte mult. De exemplu, la o trecere de pietoni.”

Robert Otoman instructor conducere defensivă: „Idealul ar fi ca de fiecare dacă, în momentul în care temperatura crește mai mult de 7 grade să avem niște anvelope de vară, pentru că anvelopa de vară are un cauciuc mai tare, gândită să reziste mai termperaturi mai înalte.”

La 16 grade Celsius, cauciurile de iarnă au o distanță mai mare de frânare și în situația în care drumul este uscat. Mașina se oprește în 41 de metri - în condițiile în care - la cea care foloseşte anvelope de vară distanța scade cu 5 metri.

Cauciurile de iarnă au aceeași eficiență cu cele de vară când afară sunt 5 grade Celsius și este seni,n iar când plouă se dovesc o alegere mai bună.

În România, legea nu prevede o perioadă în care trebuie folosit un anumit tip de anvelope și nu face mențiuni legate de temperatură. Cauciurile de iarnă sunt obligatorii doar pe drumurile acoperite de zăpadă.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.