38.000 de masini second hand in doar doua saptamani. Cine profita si cine pierde dupa eliminarea timbrului de mediu

Ultimul update: Duminica 19 Februarie 2017 07:10
Data publicarii: Joi 16 Februarie 2017 18:38
Categorie: Financiar

Eliminearea timbrului de mediu ii bucura pe multi dintre romani, iar numarul masinilor second hand inregistrate in tara noastra a inceput sa creasca semnificativ.

Chiar daca oamenii reusesc sa economiseasca si cateva mii de euro, cat ar fi dat pentru aceasta taxa, reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile atrag atentia ca masinile vechi vor polua si mai mult marile orase.

Timbrul de mediu a disparut de la inceputul lunii februarie, cand a intrat in vigoare legea care elimina 102 taxe. In aceste conditii, romanii s-au grabit sa-si cumpere masini second hand pentru ca le pot inmatricula fara sa mai plateasca taxa auto care era uriasa in cazul lor.

Un domn din Cluj si-a luat cu 3200 de lei o masina din Germania, veche de noua ani. “Taxa a fost foarte mare inainte si acum oamenii mai saraci isi permit sa isi aduca masini din afara”, spune el.

In aceeasi situatie se afla si un alt cumparator.
Reporter: Cam cat ati economisit?
Sofer: Cam 700 de euro, totusi sunt bani. Oo masina care este 2000 de euro si taxa este 700 de euro, totusi este mare costul,

Numai la Cluj, de cand s-a eliminat taxa de mediu numarul celor care vin sa isi inamtriculeze masinile aproape s-a dublat.

In doar doua saptamani de cand s-a eliminat timbrul de mediu la noi in tara au intrat peste 38.000 de masini second hand. 70% dintre acestea au o vechime cuprinsa intre 10 si 17 ani.

Daca in 2016 varsta medie a autovehiculelor inmatriculate era de aproximativ 11 ani acum aceasta a crescut la 13 ani. De eliminarea taxei auto profita si dealerii care vand masine second hand.

Ovidiu Miron, director de vanzari parc auto: “Noi am avut o crestere de aproximativ 12%. Odata cu ridicarea taxei de prima inmatriculare o sa intre in tara foarte multe masini, din moment ce oferta este foarte larga si preturile vor scadea."

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de autoturisme din Romania atrage insa atentia ca eliminarea timbrului de mediu va avea efecte negative majore.

Cristian Milea, membru al consiliului director APIA: “Existenta unui parc, mai vechi decat cel pe care il avem deja, este evident ca siguranta in trafic devine o problema.”

Lipsa taxei auto va avea un efect negativ si asupra bugetului de stat, spun specialistii, dar si asupra mediului.
 

Replici ale unor masini de lux facute intr-un garaj, in Spania, scoase la vanzare pe internet. Ce pret avea un Ferrari fals

Replici ale unor masini de lux facute intr-un garaj, in Spania, scoase la vanzare pe internet. Ce pret avea un Ferrari fals

curte

Decizie istorică a Curții Europene de Justiție, privind creditele în monede străine

Europenii îmbogățiți peste noapte. Țara în care fiecare cetățean deține 200.000 dolari

Ministrul Finanțelor, după ce a introdus supraacciza: ”Nu am urmărit care e prețul la pompă”

Guvernul vrea să îi oblige prin lege pe angajatorii din mediul privat să nu scadă salariile brute

Lidl face o mișcare surpriză în România: deschide primul magazin de haine

Pariul câștigător al fermierilor care au dorit să-și mărească rapid recoltele

bloc, locuinte

Anul în care programul ”Prima Casă” ar urma să dispară

România, ţara din UE unde costul forţei de muncă creşte cel mai rapid

Profituri mari din culturi exotice. Cât se câștigă din 2 hectare de afine americane

UE vrea să obțină bani de la giganții IT americani. Planul susținut și de România

Sectorul de mobilă, cel mai performant după IT. Ce profit fac atelierele cu tehnici tradiționale

Supraacciza a scumpit cu 13 bani/ l carburanții. Avertismentul transportatorilor: ”Cresc toate prețurile”