Marea migratie catre mediul online. Peste 70% din pachetele de turism se vand pe internet, iar bancile urmeaza exemplul
Agentiile de turism, cele imobiliare si bancile se muta din strada, pe internet. Din cauza costurilor mari, foarte multe dintre sediile acestora s-au desfiintat, iar serviciile lor s-au inmultit in spatiul virtual.
Acolo isi gasesc mai usor clienti printre oamenii obisnuiti cu tehnologia, in special tineri care au invatat repede cum sa fie, de pilda, propriul lor bancher.
Pentru ca vrea sa treaca in 2015 alaturi de iubitul sau, pe o insula exotica, Raluca isi programeaza vacanta in pauza de masa de la serviciu.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Sa mergi din agentie in agentie .. e clar, eu personal nu am timp si atunci ma bazez pe online pe laptop, pe telefon. Am zis sa imi gasesc ceva pentru revelion intr-o tara mai calda, fugim de frig si totusi acceptabil ca si costuri", spune Raluca.
"Tintim clientul care munceste foarte mult, munceste mult pentru banii lui, cate 10-12 ore pe zi, il cautam in online peste tot, pe social media, incercam sa-l facem sa ajunga cat mai repede la noi", explica si Remus Visan, manager agentie de turism exclusiv online.
Sediile agentiilor de turism au consilieri pentru pachetele turistice, pe internet insa trebuie sa stii exact ce vrei si sa te documentezi singur despre destinatiile alese. Atat pentru clienti cat si pentru agentii, mutarea in mediul online este mult mai eficienta cand vine vorba despre costuri.
Patronii a doua agentii de turism au renuntat la sediile pe care le aveau, de exemplu, pe Calea Mosilor din Capitala. In locul lor sunt acum o cofetarie si un magazin pentru haine. Cu banii pe care-i dadeau pe chiria lunara patronii si-au cumparat servere si s-au mutat pe internet.
Extrem de multe inainte de criza, bancile au desfiintat brusc peste 2 mii de sedii, filiale si agentii. Au concediat peste 40% din angajati. Asta si din lipsa de clienti, dar si pentru ca s-a dezvoltat "self banking-ul". Conceptul in care clientul e propriul banker - nu mai are nevoie de casiera, plateste totul online, iar tranzactiile se fac in cateva secunde de pe telefon sau calculator.
Mutate din birouri pe internet sunt si serviciile imobiliare.
"Ai nevoie de sediu doar ca sa te cunoasca clientii, sa vada ca existi. Dar tinerii nu au timp sa stea cu tine la cafea, vin direct cu pozele cu ofertele printate si ne spun ca vrem sa vedem asta si asta", spune Nistor Bocaneala, agent imobiliar.
In turism, peste 70% dintre pachete se vand pe internet, potrivit operatorilor. Bancherii au transferat deja 40% dintre servicii in mediul online, iar in privinta agentiilor imobiliare doar 2 din 10 intalniri mai are loc la sediul firmei.