Brandurile care trag sa moara si-au gasit a doua viata in tara unde nu se simte criza
Economia chineza e una dintre putinele oaze de liniste, in mijlocul unei crize mondiale ce pare fara sfarsit. Insa o plimbare prin marile orase chineze este pentru consumatorul european sau american, ca o intoarcere in timp.
Masinile, hainele si chiar mancarea occidentala fac vanzari uriase in China. Si asta indiferent daca marca respectiva are sau nu succes in tara ei de origine. Un exemplu e lantul de restaurante fondat de cantaretul american Kenny Rogers. In state, compania a dat faliment.
De altfel, China e locul unde brandurile aflate pe moarte vin sa renasca. Unul dintre ele este Buick, o masina produsa de General Motors, pe care in State numai bunicile o mai cumpara. In China, situatia e diferita.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Explicatia e simpla. Decenii la rand, consumatorii chinezi nici nu au auzit de produsele straine sau de ce anume era la moda in Vest.
Un mall din centrul Beijingului este plin de nume mari ... din trecut: Cerutti, o casa de moda din Franta, care imbraca vedete in anii '80; Kent and Curven, un brand invechit in Marea Britanie; Kappa si hainele sport care faceau furori in Italia cu decenii in urma.
Cele mai multe companii spera sa se foloseasca de incasarile din China ca sa se relanseze si in Occident.