Lucrările la Autostrada Sebeş-Turda, oprite în instanță de o familie deranjată de zgomot

×
Codul embed a fost copiat

După ce că ne mişcăm cu viteza melcului, kilometri de autostrada din România sunt încetiniţi şi de procese civile şi tot din neglijenţa constructorilor. Ultimul exemplu este dezastrul de la Autostrada Sebes-Turda, unde lucrările au fost sistate.

O familie din Alba Iulia, care are locuinţa la câţiva metri de locul unde va trece şoseaua de mare viteză, a obţinut în instanţă o decizie în premieră pentru România. Pentru că zgomotul utilajelor este insuportabil, cele două firme care execută lucrările sunt obligate să monteze urgent panouri pentru protecţia fonică a zonei.

Familia Lăncrănjan locuieşte la câţiva paşi de autostrada aflată în lucru din anul 2017 şi care leagă oraşele Sebeș și Turda.

Oamenii au solicitat în nenumărate rânduri protejarea fonică a proprietăţii lor, dar susţin ca cei care constuiesc autostrada nu i-au luat în seamă şi au montat panouri de mântuială.

Disperaţi, cei doi soţi au dat în judecată firmele care lucrează la construcţia autostrăzii dar şi Compania Naţională de Drumuri.

Citește și
masini in trafic in Bucuresti
CNAIR: 6 noi puncte fixe de control pentru valabilitatea rovinietei. Unde sunt amplasate
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Floare Lăncrăjan, proprietar: "Lucrările ne-au înnebunit, vă rog să mă credeţi. Nenumăraţi factori de stres, zgomotul a fost infernal, a culminat cu forezele care au forat în zona din vecinătate, la 40 de metri adâncime. Am crezut că ne cutremuram de tot, am ajuns atunci să sun la 112. Nu exista oră de linişte, se lucra 12 ore pe zi."

Acum, după doi ani de coşmar şi peregrinări prin sălile de judecată, oamenii au obţinut câştig de cauză: magistraţii au decis ca lucrările la autostradă, în zona imobilului, să fie sistate până când cei implicaţi vor monta panouri fonice adecvate. Decizia este definitivă.

Floare Lăncrăjan: Am solicitat respectarea măsurilor din acordul de mediu. Nu trebuia să mă duc să le spun eu.
Reporter: Cand au fost montate aceste panouri?
Floare Lăncrăjan: În vară.
Reporter: Și au vreo eficiență?
Floare Lăncrăjan: Aproape zero, este un fiasco specific societăţii româneşti.

Diana Sima, purtător de cuvânt Tribunalul Alba: "S-a dispus încetarea temporară a executării lucrărilor în zona imobilului aflat în proprietatea reclamanţilor, până la montarea panourilor fonobasorbante, cu omologarea acestora, conform cu normele în vigoare, cu respectarea tuturor măsurilor de proiecţie."

Compania Naţională de Drumuri susţine, pe de altă parte, că nu va răspunde în faţa instanţei pentru această situaţie şi că eventualele daune stabilite de judecători vor fi suportate de către constructor.

Şi asta pentru că, potrivit reprezentanţilor Companiei, aceasta ar fi cerut antreprenorului, de-a lungul timpului, să-şi respecte obligaţiile.

"CNAIR a solicitat în repetate rânduri antreprenorului să efectueze măsurători ale zgomotului şi să monteze în regim de urgenţă panouri omologate astfel încât nivelul zgomotului în zona afectată să fie redus până la limitele admise conform acordului de mediu", a transmis compania.

Lucrările au fost sistate pe porţiunea din zona casei familiei Lăncrănjan însă pe restul tronsoanelor se lucrează normal.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Ministrul Cuc:
Ministrul Cuc: "35 de posturi de director din CNAIR, desființate". Anunțul Companiei de Autostrăzi

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat duminică, într-o conferinţă de presă, că 35 de posturi de director din Compania de Autostrăzi au fost desfiinţate, el estimând că vor fi realizate anual. economii considerabile.

CNAIR: 6 noi puncte fixe de control pentru valabilitatea rovinietei. Unde sunt amplasate
CNAIR: 6 noi puncte fixe de control pentru valabilitatea rovinietei. Unde sunt amplasate

Şase noi puncte fixe de control în ce priveşte valabilitatea rovinietei sunt puse în funcţiune începând de joi, pe reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi.

Constructorul spaniol al lotului 3 Lugoj-Deva a declanşat un conflict diplomatic
Constructorul spaniol al lotului 3 Lugoj-Deva a declanşat un conflict diplomatic

Aflat vineri pe şantier, Răzvan Cuc a vorbit de lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care, deşi încă nu se circulă, au apărut numeroase fisuri. Între timp, constructorul a declanşat un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei. 

O fisură de 15 metri a apărut pe autostrada Lugoj-Deva. Reacția CNAIR
O fisură de 15 metri a apărut pe autostrada Lugoj-Deva. Reacția CNAIR

O fisură de 15 metri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament.

Constructorul autostrăzii Lugoj-Deva amenință că va da România în judecată. Problemele sesizate
Constructorul autostrăzii Lugoj-Deva amenință că va da România în judecată. Problemele sesizate

Deși autostrada Lugoj - Deva este aproape terminată și plătită, „Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere" a reziliat contractul.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.