Ministerul Educației organizează concursuri pentru directori de școală, în premieră, cu specialiști HR

×
Codul embed a fost copiat

Se caută manageri pentru școlile viitorului. Ministerul educației organizează cel mai mare concurs de directori care să transforme unitățile de stat în unele performante.

Dacă vor trece examenul scris, candidații vor susține și un interviu, la care vor participa inclusiv specialiști în resurse umane, iar întrebările vor fi din manuale de management, o premieră în sistemul de stat. Dar, cei care vor fi admiși, vor putea aduce schimbări reale, abia din toamna lui 2022.

Candidatul pentru postul de director ori director adjunct trebuie să fie absolvent cu diplomă de licență, profesor titular şi cu o vechime de 5 ani în învăţământul preuniversitar, şi să nu fi fost "lucrător sau colaborator al Securității".

Examenul este format din proba scrisă eliminatorie, programată în vară, apoi în toamnă un interviu în faţa unei comisii.

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: „Subiectele vor fi concepute de către experţi în ştiinţele educaţiei, vor fi întrebări scurte cu răspunsuri scurte. În niciun caz nu ne propunem în ce măsură candidaţii cunosc fiecare articol. Vor fi întrebări logice, legate de realităţile de educaţie, alături de întrebări care vor verifica abilităţile cognitive.
Reporter: Vor fi verificate şi abilităţile digitale?
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: Este nevoie de verificarea acestor abilităţi.”

Citește și
VIDEO. O femeie din SUA a fost arestată după ce a mers la școală deghizată în fiica ei de 13 ani
VIDEO. O femeie din SUA a fost arestată după ce a mers la școală deghizată în fiica ei de 13 ani
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro


Ce calități trebuie să aibă un director de școală


La propunerea ministerului, candidaţii vor fi evaluaţi şi de un specialist în HR.

Aida Chivu, specialist HR: „Ne interesează să ştim cam cum a abordat o situaţie, nu ne interesează soluţia, ne interesează cum a abordat o speţă dificilă, un conflict. Este foarte important să ştim, noi ca oameni de HR, dacă dăm undă verde unui candidat să fie director de şcoală, să ştim dacă are abilităţi bune de comunicare, dacă ştie să pună balanța intre raţional şi emoţional".

Managerul unei şcoli ar trebui să găsească soluţii şi să se ocupe de la infrastructură, până la cursuri de formare pentru profesori, activităţi, şi cursuri pentru elevi şi linii de finanţare.

Iată ce ne spune Teodora Simion, directoarea primei şcoli smart din mediul rural din România. Ocupă această funcţie de 3 ani.

Teodora Simion, director Școala Gimnaziala Ciugud: „Cu întreaga echipă din şcoală am făcut foarte multe cursuri, cursuri legate de management şi leadership, şi apoi alte cursuri legate de proiectele pe care le avem în implementare în cadrul şcolii."

Şi Viforel Dorobanţu a avut un plan de schimbare a şcolii din localitatea Curcani.

Viforel Dorobanţu: „În mandatul viitor piatra de temelie stă în includerea şcolii în rândul şcolilor pilot, pentru a încerca să găsim o altă arhitectură curiculară care să se potrivească profilului absolventului şi încercam să găsim acele discipline şi acele modalităţi de a preda discipline, cât mai apropiate de elevi.”

Teach for Romania: „Categoric nu este suficient acest pas, categoric trebuie să ne gândim la o abordare sistemică...Asta înseamnă că, da, rezolvăm acum o problemă pentru un concurs, dar pentru viitor trebuie să luăm în calcul mai multe aspecte. De exemplu, este evident că trebuie să ne gândim cum formăm oameni pentru managementul şcolar, cum îi susţinem.”

Anul acesta vor fi scoase la concurs aproape 10.000 de locuri.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Adolescenții, afectați serios de pandemie, la școală și în afara ei. Efectele se văd abia acum
Adolescenții, afectați serios de pandemie, la școală și în afara ei. Efectele se văd abia acum

Efectele pandemiei încep să se vadă şi în comportamentul adolescenţilor. Mai agitaţi şi mai nervoşi, mereu în criză de timp, copiii au început să dezvolte un comportament dificil atât la şcoală, cât şi în afara orelor de curs.

VIDEO. O femeie din SUA a fost arestată după ce a mers la școală deghizată în fiica ei de 13 ani
VIDEO. O femeie din SUA a fost arestată după ce a mers la școală deghizată în fiica ei de 13 ani

Casey Garcia, 30 de ani, din Texas, SUA, a fost arestată și amendată cu 7.908 dolari, după ce a mers la școală deghizată în fiica ei de 13 ani. Ea a filmat întreaga experiență, apoi a postat imaginile pe YouTube, informează The Sun.

Părinții unui copil care s-a sinucis vor fi despăgubiți cu 3 milioane de dolari
Părinții unui copil care s-a sinucis vor fi despăgubiți cu 3 milioane de dolari

Părinții unui băiat de 8 ani, care s-a sinucis după ce a fost agresat în mod repetat la școală, vor primi 3 milioane de dolari despăgubiri, informează ABC News.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.