Românii își anulează vacanțele din cauza coronavirusului. Cum pot fi recuperați banii
Sunt deja români care și-au anulat vacanțele sau călătoriile planificate inclusiv în zone unde deocamdată nu există risc de îmbolnăvire.
Este bine să știți că dacă luați o asemenea decizie, companiile aeriene nu vă vor despăgubi. Pot accepta cel mult să schimbe data de zbor.
După primele estimări, vânzările de bilete de avion ar fi scăzut deja cu 30% pe anumite destinații. Există însă companii care acceptă schimbarea datei în cazul celor în care și-au plătit deja drumul spre zone cu focare de coronavirus.
Oana Petrescu, director general Blue Air: „Înțelegem totuși faptul că pasagerii noștri pot să se decidă să nu călătorească. Și de aceea respectăm această decizie și le dăm posibilitatea dacă se hotărăsc până la 15 martie să poată să își schimbe gratuit biletul pentru o altă dată. Astăzi sunt aeroporturile din Milano, Torino, Bologna, Florența.”
Compania de stat Tarom a anunțat că cei care vor să își schimbe data trebuie să platească doar diferența dintre cât a costat biletul la cumpărare și cât va costa la noua dată aleasă.
Wizzair va reduce cu 60% capacitatea de zbor spre Italia și va anula zeci de curse între 11 martie și 2 aprilie. Cei care și-au făcut deja rezervări vor fi anunțați din timp de schimbări și vor primi banii înapoi sau alternative de zbor.
Dacă decideți din proprie inițiativă să nu mai plecați în călătorie, indiferent de destinație, companiile aeriene nu oferă compensații.
În schimb, puteți cere înapoi taxele de aeroport de la companiile aeriene. În Europa, acestea variază între 5 euro și 50 de euro, dacă vorbim de aeroporturi mari cum sunt cele din Londra sau Paris. Pentru o cursă de la București la Milano, de exemplu, taxa ajunge la 25 de euro.
Și agențiile de turism au primit cereri de anulare a vacanțelor. În acest caz se poate negocia recuperarea banilor, însă numai dacă e vorba despre zone în care a fost instituită carantina, cum ar fi nordul Italiei.
e pot rambursa banii către pasageri printr-o discuție între tour operatorii românii și companiile aeriene, hotelurile din zonele respective. Pasagerii trebuie să înțeleagă că nu trebuie să extindă din teama pe care o au.
Compensații nu se acordă nici dacă aveți încheiată o asigurare.
Răzvan Pascu, consultant marketing turistic: „Nu există un risc asigurabil de teamă, de frică de îmbolnăvire. Riscurile acelea sunt foarte clar definite. Dacă te îmbolnăvești tu de o boală gravă sau un membru al familiei, poți să anulezi călătoria și să primești 80-90, chiar 100% din bani înapoi. ”
Marius Epure, broker de asigurări: „Internarea în spital, consemnarea la domiciliu din motive de carantină, de supraveghere, dacă am un document prin care justific faptul că nu am mai putut efectua zborul. Voluntar nu pot renunta la călătorie și să pretind recuperarea banilor.”
În cazul în care s-ar declara pandemia, lucrurile s-ar putea schimba.
Dacă va crește în continuare numărul cazurilor de îmbolnăviri din cauza coronavirusului, Organizația Mondială a Turismului estimează că pierderile în acest sector vor ajunge la 80 de miliarde de dolari.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!