Oradea a urcat în 2020 pe locul al şaselea în topul destinaţiilor atractive de la noi
Oricât au fost de complicate vremurile şi de multe restricţiile, Oradea s-a dovedit o tentaţie pentru turişti. În 2020, a urcat pe locul al şaselea în topul destinaţiilor atractive de la noi.
Este rezultatul investiţiilor europene din ultimii zece ani, dar şi a programelor concepute special pentru oaspeţi.
În 2020, în Oradea, au ajuns peste 110.000 de turişti, transformând oraşul într-una dintre cele mai apreciate destinaţii din România. Fenomenul a fost stimulat şi de măsurile luate de Asociaţia pentru Promovarea Turismului, finanţată de Primărie. Din iulie şi până în decembrie oaspeţii cazaţi cel puţin două nopţi, au beneficiat de gratuităţi la muzee şi pentru transportul în comun. Iar hotelurile cu peste 50 de angajaţi au primit termometre fără contact.
Turişti: "Foarte frumos, o arhitectură foarte bună".
Oradea este singura localitate din ţară care face parte din reţeaua oraşelor Art Nouveau, clădirile istorice fiind reabilitate în ultimii ani cu fonduri europene.
Mihai Jurca, city manager Primăria Oradea: ”Munca de reabilitare de extindere a spaţiilor pietonale de a crea un centru prietenos cu turiştii şi cu localnicii şi în acelaşi timp munca de promovare sunt activităţi care trebuiesc făcute pe termen mediu şi lung şi care dau rezultate constant".
Din 2007 şi până în prezent oraşul a atras peste 6 sute de milioane de euro, bani europeni. 40 de milioane doar anul trecut.
Marius Moş director DMPFI: ”Ele se regăsesc în investiţii că extinderea liniei de tramvaie, achiziţia a 10 tramvaie noi, un pasaj subteran, finalizarea Muzeului Art Nouveau şi a Muzeului Francmasoneriei şi o sumedenie de spaţii verzi".
Primăria are în plan printre altele modernizarea unei pieţe, dar şi construirea a 23 de staţii pentru reîncărcarea vehiculelor electrice.
Şi cei de la judeţ vor să dezvolte zona turistică Padis-Glavoi, să reabiliteze clădiri de patrimoniu şi să facă piste de biciclete prin comune.