”Brad Pitt” al R. Moldova a adus țara în top 10 destinații pe 2018

×
Codul embed a fost copiat

Cu puţină imaginație şi strategii bine puse la punct, străinii ne arată cât de ușor pot fi atrași turiștii.

Vecinii de peste Prut, de pildă, au ieșit din anonimat la un târg de profil deschis în Capitală, cu un film de promovare în care joacă un bărbat care seamănă cu Brad Pitt. Ideea a prins atât de bine, încât Moldova a ajuns în top 10 al destinațiilor recomandate în 2018 de revistele de specialitate.

Culmea, moldovenii au învestit în film doar 10.000 de euro. Asta în timp ce controversatul film de promovare a României, făcut în 2010, a costat 900 de mii de euro.

Nu e chiar Brad Pitt, dar asemănarea este vizibilă, iar campania de promovare şi-a atins scopul. Republica Moldova a fost votată de către Naţional Geographic, Lonely Planet şi New York Post drept una dintre cele 10 destinaţii de top ale anului, în contextul în care în urmă cu 4 ani, aceleaşi publicaţii o numeau „cea mai puţin vizitată destinaţie". Dar vecinii noştri au reuşit să iasă în evidenţă, iar „Brad Pitt" din film este de fapt un om de afaceri olandez.

Roland , copia lui Brad Pitt:Am venit pentru afaceri şi cineva m-a văzut pe stradă şi mi-a zis că aş putea ajuta. Un an mai târziu s-a întâmplat. Credeam că a fost doar o idee care i-a venit cuiva la ora 2 într-un bar, dar chiar s-a întâmplat.

Citește și
vacante
Românii din nordul ţării preferă vacanţele în străinătate, decât să meargă la Marea Neagră
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Ambasadorul Moldovei în România: „A fost accesat de peste 3 milioane de ori pe reţelele de socializare. Este o performanţă, cu atât mai mult cu cât costurile se ridică la zece mii de euro."

România, în schimb, a investit în filmul de promovare aproape un milion de euro, în urmă cu zece ani, când a fost realizat sloganul „explore the Carpathian garden". Noul ministru promite că pune la cale strategii care să ne aducă turişti, fără să dea însă detalii.

Bogdan Trif: „Urmează să stabilim exact strategia. Oricum, România are un potenţial turistic enorm, pentru că ne invidiază majoritatea ţărilor.”

Dar degeaba avem potenţial dacă nu ştim să ne promovăm.

Mihai Leu: „Spre exemplu, campionul mondial de raliuri Peter Solberg, a fost în România, a zis: „foarte frumos, dar nu ştiam.” Mika Hakkinen a fost. Toţi spun exact acelaşi lucru că este foarte frumos, dar din păcate nu este promovată destul ţara noastră."

Grecii, de exemplu, au sute de filmuleţe de promovare, iar strategia lor este să-i atragă pe turişti tot anul, nu doar vara.
Ministrul Turismului din Grecia, reprezentant: „Noua noastră strategie este „Grecia, o destinaţie pentru 365 de zile.”Fără promovare ieşi din joc. Trebuie să lucrezi pentru a te promova. "

Cu promovare, dar şi cu pachete speciale pentru toate gusturile - gândite şi de hotelieri, dar şi de oficiali -reusesc şi Turcii să atragă turişti, Antalya fiind una dintre cele mai căutate destinaţii de către români.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Târgul de Turism al României. Peste 290 de agenţii şi tur-operatori își prezintă ofertele
Târgul de Turism al României. Peste 290 de agenţii şi tur-operatori își prezintă ofertele

Târgul de Turism al României este organizat în perioada 22 şi 25 februarie, în noile pavilioane ale Centrului Expoziţional Romexpo.

Românii din nordul ţării preferă vacanţele în străinătate, decât să meargă la Marea Neagră
Românii din nordul ţării preferă vacanţele în străinătate, decât să meargă la Marea Neagră

În ultimii ani, litoralul românesc nu mai reprezintă o destinaţie de vacanţă pentru cei care locuiesc în nord-vestul ţării. Distanţa şi lipsa infrastructurii îi determină pe oameni să meargă în Grecia, Turcia sau Spania cu aceeaşi bani.

Bâlea Lac, destinaţia preferată a amatorilor de ski extrem. A apărut şi o biserică de gheaţă
Bâlea Lac, destinaţia preferată a amatorilor de ski extrem. A apărut şi o biserică de gheaţă

Cei pasionaţi de munte şi de zăpadă ar trebuie să îşi treacă obligatoriu pe lista de ''bifat" Bâlea Lac şi munţii Făgăraş. Sunt destinaţii cu peisaje magnifice, dar şi pe gustul celor care iubesc skiul extrem.

Unul dintre cele mai frumoase locuri din adâncuri, vizitat de 600.000 de turiști: ”E ceva unic”
Unul dintre cele mai frumoase locuri din adâncuri, vizitat de 600.000 de turiști: ”E ceva unic”

Omul sfințește locul dacă vrea. Dovadă că unele saline românești au căpătat faimă internaționala şi au înflorit.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.