”Brad Pitt” al R. Moldova a adus țara în top 10 destinații pe 2018

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Joi 22 Februarie 2018 19:27
Categorie: Travel

Cu puţină imaginație şi strategii bine puse la punct, străinii ne arată cât de ușor pot fi atrași turiștii.

Vecinii de peste Prut, de pildă, au ieșit din anonimat la un târg de profil deschis în Capitală, cu un film de promovare în care joacă un bărbat care seamănă cu Brad Pitt. Ideea a prins atât de bine, încât Moldova a ajuns în top 10 al destinațiilor recomandate în 2018 de revistele de specialitate.

Culmea, moldovenii au învestit în film doar 10.000 de euro. Asta în timp ce controversatul film de promovare a României, făcut în 2010, a costat 900 de mii de euro.

Nu e chiar Brad Pitt, dar asemănarea este vizibilă, iar campania de promovare şi-a atins scopul. Republica Moldova a fost votată de către Naţional Geographic, Lonely Planet şi New York Post drept una dintre cele 10 destinaţii de top ale anului, în contextul în care în urmă cu 4 ani, aceleaşi publicaţii o numeau „cea mai puţin vizitată destinaţie". Dar vecinii noştri au reuşit să iasă în evidenţă, iar „Brad Pitt" din film este de fapt un om de afaceri olandez.

Roland , copia lui Brad Pitt:Am venit pentru afaceri şi cineva m-a văzut pe stradă şi mi-a zis că aş putea ajuta. Un an mai târziu s-a întâmplat. Credeam că a fost doar o idee care i-a venit cuiva la ora 2 într-un bar, dar chiar s-a întâmplat.

Ambasadorul Moldovei în România: „A fost accesat de peste 3 milioane de ori pe reţelele de socializare. Este o performanţă, cu atât mai mult cu cât costurile se ridică la zece mii de euro."

România, în schimb, a investit în filmul de promovare aproape un milion de euro, în urmă cu zece ani, când a fost realizat sloganul „explore the Carpathian garden". Noul ministru promite că pune la cale strategii care să ne aducă turişti, fără să dea însă detalii.

Bogdan Trif: „Urmează să stabilim exact strategia. Oricum, România are un potenţial turistic enorm, pentru că ne invidiază majoritatea ţărilor.”

Dar degeaba avem potenţial dacă nu ştim să ne promovăm.

Mihai Leu: „Spre exemplu, campionul mondial de raliuri Peter Solberg, a fost în România, a zis: „foarte frumos, dar nu ştiam.” Mika Hakkinen a fost. Toţi spun exact acelaşi lucru că este foarte frumos, dar din păcate nu este promovată destul ţara noastră."

Grecii, de exemplu, au sute de filmuleţe de promovare, iar strategia lor este să-i atragă pe turişti tot anul, nu doar vara.
Ministrul Turismului din Grecia, reprezentant: „Noua noastră strategie este „Grecia, o destinaţie pentru 365 de zile.”Fără promovare ieşi din joc. Trebuie să lucrezi pentru a te promova. "

Cu promovare, dar şi cu pachete speciale pentru toate gusturile - gândite şi de hotelieri, dar şi de oficiali -reusesc şi Turcii să atragă turişti, Antalya fiind una dintre cele mai căutate destinaţii de către români.

Târgul de Turism al României. Peste 290 de agenţii şi tur-operatori își prezintă ofertele
Târgul de Turism al României. Peste 290 de agenţii şi tur-operatori își prezintă ofertele
VIDEO PROTVPLUS.RO
desert din canepa
Reacţia unor turişti veniţi în Sibiu când primesc un desert din cânepă
Croaziere în Marea Neagră. Reacția turiștilor americani când ajung în portul Constanța
Insulă privată cu o singură casă, scoasă la vânzare. Cât costă proprietatea de vis
Reacţiile unor turişti care au luat cina legaţi la ochi, în Sibiu. "Miroase a fân"
Situl Sarmizegetusa este deschis pentru turiști, deşi drumul nu poate fi folosit de mașini
Case tradiţionale din Deltă, vândute cu câteva mii de euro. De ce le cumpără orăşenii
Laser pentru curăţarea monumentele şi construcţiilor vechi
Metoda de ultimă generație pentru curățarea obiectivelor turistice de graffiti
Reacția unui turist din Coreea de Sud după ce vede clipul de promovare a României
Cum arată regiunea cu cei mai mulți vulcani activi de pe Terra. Sunt aproape 300
Turiștii din Poiana Brașov și Sinaia, supărați. De ce au fost oprite instalaţiile de transport
Cinci familii din România, expediție inedită pe muntele Kilimanjaro
Cele mai vizitate orașe din România. Străinii vin cu așteptări mici și pleacă impresionați