Au ratat vacanţa în Barcelona. De ce nu s-a putut decola din Oradea
Din cauza furtunilor dezlănţuite în vestul ţării, aproape 200 de oameni şi-au ratat vacanţă. Plătiseră că să ajungă în Barcelona, dar nu au putut decola din Oradea.
Compania care opera zborul i-a cazat peste noapte la un hotel din oraş, iar luni a încercat să le găsească alte avioane care să îi ducă la destinaţie. În timp ce stau cu bagajele, mulţi turişti se tem că nu îşi vor mai putea recupera banii daţi deja pentru cazarea în Spania.
Avionul care ar fi trebuit să îi ducă pe cei 189 de turişti în Barcelona era programat să plece de pe aeroportul din Oradea, duminică seară, la ora 22. Din cauza furtunii, aeronava care venea de la Girona, nu a putut ateriza, iar oamenii au rămas la sol.
Compania care opera zborul low-cost i-a cazat pe turişti peste noapte la mai multe hoteluri din Oradea. La prânz, oamenii au fost nevoiţi însă să elibereze camerele.
Turist: "Ne aflăm în situaţia de a nu şti ce să ne facem, adică ieşim afară din hotel, nu avem niciun comunicat din partea companiei Ryanair, pur şi simplu nu ştim ce să facem."
Turistă: "Am vrut să plecăm în concediu şi zborul s-a anulat pentru vreme. Aşteptăm un răspuns de la companie, dar nu ne-a sunat nimeni."
Pe lângă turişti, printre pasagerii cursei care a fost anulată se aflau şi mai mulţi oameni care se întorceau la muncă în Spania.
Pasagerii au încercat stea de vorba cu reprezentanţii companiei aeriene low-cost că să afle dacă pot fi redirecţionaţi către alte zboruri.
REPREZENTANTA RYANAIR: "Încercăm să-i ajutăm. Să le căutăm zboruri alternative de pe alte aeroporturi, de pe Oradea singurul zbor e miercuri şi e plin."
Din cauza că au ratat zborul, turiştii spun că au pierdut sute de euro - cât plătiseră pentru zilele de cazare pe malul Mediteranei.
"Ne-au redirecţionat miercuri de pe Budapesta la Barcelona. Aşteptăm să vedem două zile dacă ne cazează şi dacă ne oferă transport până la Budapesta Nu putem pleca, nu avem unde să mergem, cu copii, cu bagaje, cu toate cele."
Pentru că nu au fost anunţaţi cu 14 zile înainte că zborul lor a fost anulat - aşa cum cere legislaţia - turiştii care şi-au ratat concendiul pot cere daune firmei de transport.
Cei care şi-au făcut asigurare de zbor vor primi banii mai repede. Ceilalţi însă trebuie să dea în judecată compania aeriană.
Sursa: Pro TV
Etichete: meteo, turisti, zboruri, ryanair, incidente,
Dată publicare:
07-08-2017 18:09