Vedetele virtuale, tot mai populare în Japonia. Cum a luat naștere fenomenul
Lumea reală şi cea virtuală se întrepătrund tot mai mult pentru tinerii japonezi. Aşa că, dacă în restul lumii încă fac furori youtuberii sau creatorii de conţinut publicat pe YouTube, japonezii au dus lucrurile mai departe.
Acolo sunt foarte populare deja câteva vedete virtuale, personaje care vorbesc şi se mişcă precum oamenii, dar sunt desenate.
Ceea ce vedeţi este un concert susţinut de nişte cântăreţe virtuale, trupă de fete Enogu. Cele cinci, care arată ca nişte personaje de desene animate, au deja un contract cu o mare casă de discuri şi un canal de YouTube cu 28.000 de abonaţi.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Shohei Tsuji, director firmă: "Au devenit populare din multe motive, dar cred că cel mai mare e că personajul şi personalitatea umană se contopesc încet-încet. Până acum, personajele animate nu au putut face asta şi cred că oamenii sunt foarte entuziasmaţi."
Enogu e doar o parte a unui fenomen care capătă amploare rapid în Japonia: V-tuberii, adică youtuberii virtuali. E vorba despre nişte avataruri, de cele mai multe ori personaje de manga, stil de desene animate popular în Japonia.
Shohei Tsuji, director firmă: "Exact ca vedetele reale, V-tuberii susţin concerte, spectacole live şi joacă în musicaluri. Se construiesc singuri ca artişti. Nu vor să fie doar personaje generate pe computer care se mişcă. Vor să încorporeze sentimente umane."
Pentru a da viaţă unui avatar, omul din spatele lui trebuie să poarte un costum care îi captează mimica şi mişcările. Echipamentele de acest gen au devenit tot mai accesibile în ultima vreme, aşa că moda V-tuberilor a explodat. Milioane de oameni sunt abonaţi la clipurile acestor personaje virtuale.
Roch G. Nakajima, preşedintele unei companii: "Întotdeauna am crezut că există un oarecare potenţial, dar nu mi-am dat seama că într-un an va deveni atât de la modă în Japonia. Cred că acum în Japonia există peste 1.500 de V-tuberi."
Cei foarte cunoscuţi au contracte de publicitate, apar în presă şi chipurile lor sunt inscripţionate pe tricouri. Trendul nu e deocamdată global, dar începe să se răspândească din Japonia în restul Asiei.