Un sistem solar asemanator cu al nostru a fost descoperit la 1000 de ani lumina distanta de Pamant

Sistem solar strain

Roberto Sanchis-Ojeda impreuna cu echipa sa de astronomi au reusit sa descopere un sistem solar ale carui planete sunt pozitionate la fel ca cele din sistemul nostru si ale caror orbite sunt aliniate cu ecuatorul soarelui lor.

Desi in acel sistem solar exista numai trei planete, este pentru prima oara cand este descoperit unul in care alinierea planetelor este asemenatoare cu cea din sistemul nostru.

"Ecuatorul soarelui si orbitele planetelor sunt aproape aliniate, ceea ce inseamna ca acestea s-au format cel mai probabil dintr-un singur disc gazos. Configuratia aceasta este similara cu cea a sistemului nostru solar", a precizat Ojeda.

Astronomii au realizat aceasta descoperire cu ajutorul statiei cosmice Kepler, creata special de NASA pentru cautarea planetelor asemanatoare Pamantului din alte sisteme solare.

"Acest lucru ne arata ca mai avem foarte multe de invatat despre formarea si evolutia planetelor si ca ceea ce azi ni se pare imposibil, maine poate deveni realitate. Este doar inceputul dezvoltarii stiintei exoplanetare", a declarat Drake Deming, profesor la Universitatea din Maryland.

Tanishq Abraham, copil genial
VIDEO. Un copil genial: are 8 ani, este deja student si a inceput sa cerceteze misterele Universului
Mihai Mărgineanu, oripilat de ce a văzut la Vama Veche: „Am o întrebare la care nu trebuie să-mi răspundeți mie: Ba, voi știți ce mai fac copiii voștri?”

NEWS ALERT Farul - Sepsi, întrerupt din cauza scandărilor xenofobe! Cum a reacționat Hagi
Astronomii, consternati cand au vazut ce a surprins un telescop.
Astronomii, consternati cand au vazut ce a surprins un telescop. "Asa ceva n-ar trebui sa existe"

Astronomii nu stiu ce sa creada dupa ce au facut o descoperire neasteptata chiar in galaxia noastra, Calea Lactee. FOTO in articol.

Un baietel din Sacramento, care are numai 8 ani, este deja student la o facultate din California si marturiseste ca preocuparile lui sunt misterele Universului si fizica particulelor.

Anul viitor vom fi martorii unui fenomen cosmic unic.
Anul viitor vom fi martorii unui fenomen cosmic unic. "Va fi o coliziune de proportii colosale"

Astronomii germani anunta ca anul viitor vom fi martorii unui fenomen cosmic deosebit, care ne va ajuta sa intelegem mai bine misterele Universului.

Polonia anunţă că a fost şi ea vizată de atacuri cibernetice ale Rusiei. Condamnă ferm „activităţile inacceptabile”

Polonia a anunţat că a fost la rândul său vizată de presupuse atacuri cibernetice atribuite unui grup rus numit APT28 - care ar mai fi vizat şi Germania şi Republica Cehă - şi a condamnat aceste atacuri, informează sâmbătă Reuters.

„Misiuni de consiliere” NATO în Orientul Mijlociu. Se așteaptă o decizie a conducerii Alianței

NATO ar putea trimite „misiuni de consiliere” în Orientul Mijlociu, Africa și Sahel, cu obiective de securitate și apărare.

Ce spune Robert de Niro despre Donald Trump: „Este un monstru. Nu cred că americanii înţeleg cât de periculos va fi”

Adversar notoriu al lui Donald Trump de mai mulţi ani, Robert De Niro l-a atacat din nou pe fostul preşedinte american într-un interviu.