Un băiat de 17 ani a descoperit o planetă, în a treia zi de practică la NASA. VIDEO

planeta NASA
NASA

Un băiat în vârstă de 17 ani din New York, care realiza un stagiu de practică la NASA, a descoperit o planetă în a treia zi de lucru la agenția spațială americană.

Wolf Cukier era responsabil de analizarea unor imagini din satelit, moment în care a descoperit ceva „ciudat”, relatează BBC.

S-a dovedit a fi o nouă planetă, situată la 1.300 de ani lumină de pământ, lucru confirmat recent de NASA.

Tânărul a primit un internship de două luni vara trecută la Centrul Spațial Goddard al NASA. Treaba sa era să analizeze datele colectate de un telescop spațial care căuta planete în afara sistemului nostru solar.

„Căutam o planetă care să orbiteze două stele”, a explicat Wolf Cukier.

O nouă descoperire realizată de NASA. Ce au observat savanții în activitatea solară

Băiatul trebuia să găsească schimbări de luminozitate ale stelelor, care ar fi putut sugera că umbra unei planete trece prin fața lor.

În doar trei zile, timp în care majoritatea oamenilor aflați în practică ar face încă ceai, băiatul se uita la un sistem solar aflat la ani lumină de al nostru și a observat ceva care bloca lumina a două stele.

„I-am arătat mentorului meu, s-a uitat la date și a observat alte două scăderi de lumină, așa că am început să analizăm dacă într-adevăr ar putea fi o planetă”, a spus Wolf.

Analiza ulterioară a dus la descoperirea unei planete de 6,9 ori mai mare decât Pământul, numită TOI 1338 b.

Planeta nu este însă ca toate celălalte. Este o planetă circumbinară, ceea ce înseamnă că orbitează în jurul a două stele, în loc de una singură, lucru ce amintește de planeta ficțională Tatooine, casa lui Luke Skywalker, personaj din Star Wars.

„Seamănă foarte mult cu Tatooine, cel puțin la modul în care stelele apar pe cer. Are, de asemenea, răsărit dublu”, a spus Wolf.

Deși s-a dovedit a fi o descoperire fantastică pentru elevul de liceu, acesta a explicat că planeta nu este locuibilă, fiind cel mai probabil extrem de fierbinte și fără o suprafață solidă.

Moș Crăciun a ajuns și la astronauții NASA. Ce cadouri inedite au primit

Dar înainte să-şi înceapă traseul pe la casele copiilor cuminţi, Moş Crăciun a făcut un mic ocol pe Staţia Spaţială Internaţională.

O nouă descoperire realizată de NASA în activitatea solară.

A fost lansat un nou telescop ce va analiza sute de planete. Ce urmăresc cercetătorii

În timp ce astronauţii NASA caută planete noi, un nou instrument spaţial creat de europeni are misiunea să obţină mai multe informaţii despre astrele identificate deja.

Bucureștiul, văzut din spațiu. Imaginea publicată de NASA

NASA a publicat o imagine nocturnă a orașului București, surprinsă de pe Stația Spațială Internațională.

Cât de mare este pericolul nuclear după ce Rusia a anexat formal teritoriile ocupate. „Nimeni nu poate să-l dea la o parte”

Despre cum decurge războiul după ce Rusia a anexat formal teritoriile ocupate a vorbit, la Știrile PRO TV, generalul în rezervă Mircea Mîndrescu, fost comandant în structurile de comandă ale NATO.

Reacția lui Stoltenberg după ce Zelenski a semnat cererea de aderare a Ucrainei la NATO. „Ne concentrăm pe ajutorul imediat”

Secretarul general al NATO a declarat, vineri seară, privind cererea de „aderare accelerată” a Ucrainei, că ușile Alianței rămân deschise, dar o decizie în acest va trebui luată de toate cele 30 de state membre.

Comisia Europeană cere statelor UE să înăsprească condiţiile de intrare pentru ruşi

Comisia Europeană le-a cerut, vineri, statelor UE să fie mai restrictive în acordarea de vize pentru cetăţenii ruşi şi să intensifice controlul frontierelor.