O nouă specie de dinozaur, descoperită în Argentina. Cât de mare era

fosila dinozaur
iStock

Este vorba despre un dinozaur erbivor, lung de 12 metri,

Denumit Lavocatisaurus agrioensis, acel erbivor ce avea o lungime de 12 metri trăia într-o zonă deşertică, aflată pe teritoriul actualei provincii Neuquen, renumită pentru siturile sale paleontologice şi depozite de petrol.

"Am găsit cele mai multe dintre oasele craniului, o mare cantitate de dinţi, fapt care ne-a permis să obţinem o reconstituire aproape completă", a declarat Jose Luis Carballido, cercetător la Muzeul Egidio Feruglio din Trelew, un oraş din Patagonia.

Alte oase, provenind din zona gâtului, a cozii şi a spatelui acelui dinozaur, au fost de asemenea descoperite. În apropiere de scheletul acelui exemplar adult de Lavocatisaurus agrioensis, oamenii de ştiinţă au descoperit şi oase provenind de la două exemplare mai tinere, ce aveau lungimi de şase respectiv şapte metri. Potrivit experţilor, aceste vieţuitoare se deplasau în grup şi au fost ucise în acelaşi moment.

Dinozaur
Rămăşiţe de dinozaur, descoperite în Australia: „Sunt foarte rare”. FOTO

Studiul a fost publicat în revista specializată Acta Palaeontologica Polonica, iar descoperirea a fost anunţată de Agenţia pentru descoperiri ştiinţifice (CTyS) din cadrul Universităţii Naţionale din La Matanza, un district al provinciei Buenos Aires.

O nouă specie de dinozaur, descoperită în zona deşertului egiptean, descifrează un mister antic

O nouă specie de dinozauri a fost descoperită în zona deşertului egiptean şi aruncă o nouă lumină asupra istoriei pierdute a dinozaurilor din Africa, scrie CNN.

Rămăşiţe de dinozaur, descoperite în Australia: „Sunt foarte rare”. FOTO

Oamenii de ştiinţă au descoperit în Strâmtoarea Bass din sud-estul Australiei două picioare de mărimea unui curcan, aparent ale unui dinozaur ierbivor, potrivit Reuters.

Amprentă de dinozaur veche de 115 milioane de ani, distrusă cu ciocanul

Persoane necunoscute au distrus cu ciocanul o amprentă de dinozaur veche de 115 milioane de ani în situl din localitatea Flat Rocks, din sud-estul Australiei

MAE cere românilor din Rusia să plece cât mai curând și solicită evitarea călătoriilor în această țară

Ministerul Afacerilor Externe cere evitarea călătoriilor în Rusia și solicită românilor de acolo să plece cât mai curând.

Prima reacție a Rusiei după ce a fost acuzată că a provocat exploziile de la Nord Stream, provocând scurgeri masive

Este „stupid şi absurd” să suspectezi că Rusia s-ar afla în spatele scurgerilor masive detectate după exploziile ce au avariat gazoductele Nord Stream, a declarat miercuri Kremlinul.

Armata Română își vinde blindatele vechi de 60 de ani. Ce firme le pot achiziționa

În plin proces de înzestrare cu echipamente militare de ultimă generație, Armata Română își vinde blindatele vechi de 60 de ani.