Misiune fără precedent lansată de NASA. Oficial: "N-am crezut niciodată că voi asista la așa ceva"

×
Codul embed a fost copiat

Sonda spaţială Solar Orbiter, construită de NASA şi Agenţia Spaţială Europeană (ESA), a fost lansată, în noaptea de duminică spre luni, într-o misiune fără precedent spre Soare.

Solar Orbiter a decolat de la baza Cape Canaveral din Florida la ora 4:03 GMT, luni, pentru o călătorie preconizată să dureze 10 ani.

"Totul a decurs perfect. Şi dintr-o dată simţi că eşti cu adevărat conectat cu restul sistemului solar", a declarat după lansare Daniel Mueller, cercetător în cadrul ESA, care a lucrat la organizarea misiunii.

Sonda spaţială, de mărimea unei camionete, îşi va desfăşura panourile solare şi antenele înainte de a-şi continua călătoria spre Soare, fiind asistată pe traseu de forţele gravitaţionale ale Pământului şi ale planetei Venus. La finalul misiunii, va ajunge la aproape 42 de milioane de kilometri de suprafaţa Soarelui, echivalentul a circa 72% din distanţa dintre această stea şi Terra, scrie Agerpres.

"Lucrez în domeniul fizicii solare de mulţi ani; n-am crezut niciodată că voi asista la o astfel de realizare şi efectiv la o lansare. Este uimitor", a spus Holly Gilbert din cadrul NASA.

planeta NASA
Un băiat de 17 ani a descoperit o planetă, în a treia zi de practică la NASA. VIDEO
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

Care este misiunea sondei Solar Orbiter

Principala misiune a sondei solare, aceea de examinare a regiunilor polare ale Soarelui, va veni în sprijinul înţelegerii originilor vântului solar, un flux încărcat cu particule, prezent într-o concentraţie foarte mare la cei doi poli, care se răspândeşte prin sistemul nostru solar, afectând funcţionarea sateliţilor şi a electrocasnicelor de pe Terra.

Cercetătorii preconizează că misiunea ar putea oferi informaţii valoroase despre modalitatea de protejare a astronauţilor contra radiaţiei din spaţiu, care poate modifica structura ADN-ului uman.

Solar Orbiter transportă la bord 10 instrumente depozitate în spatele unui masiv scut antitermic, cântărind 147 de kilograme, iar trei dintre acestea vor studia, prin hublourile de la bord, schimbările suferite de suprafaţa solară de-a lungul timpului.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
A doua ieşire în spaţiu a unui echipaj format din două femei astronaut de la NASA

Jessica Meir şi Christina Koch din cadrul agenţiei spaţiale americane NASA au păşit din nou în afara Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) pentru a schimba o baterie, a doua ieşire în spaţiu exclusiv feminină din istorie, relatează AFP.

Un băiat în vârstă de 17 ani din New York, care realiza un stagiu de practică la NASA, a descoperit o planetă în a treia zi de lucru la agenția spațială americană.

Ucraina a retras de urgență o temută armă americană de pe front. Este prea slabă în lupta cu Rusia

Armata Ucrainei a decis să retragă una dintre armele pe care i le-a furnizat Washingtonul, după ce s-a constatat că este vulnerabilă în timpul atacurilor rusești.

Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare

Acuzațiile procurorilor și dosarele penale întocmite pe numele lor nu îi țin pe politicieni departe de funcții.

Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump.
Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump. "Fără ea, nu vei face nimic, devii un președinte onorific"

Curtea Supremă a SUA a dezbăutut, joi, imunitatea penală a lui Donald Trump. Majoritar conservatoare, aceasta a părut să respingă argumentele candidatului republican la Casa Albă.