FOTO. Fenomen observat in premiera de astronomi. Aceste imagini nu puteau fi vazute cu ochiul liber

telescop

O echipa internationala de astronomi a publicat dovada unui fenomen observat in premiera, cu ajutorul unui telescop performant.

Folosind in telescop dotat cu camere speciale, amplasat in Italia, cercetatorii au putut observa un fenomen invizibil cu ochiul liber: un arc luminos, rosu, format in ionosfera (la aproximativ 100-600 km altitudine) se intindea deasupra Europei.

Acest fenomen a avut loc in septembrie 2011, in timpul unei furtuni geomagnetice, iar imaginile au fost publicate acum, relateaza Daily Mail.

Este pentru prima data cand oamenii de stiinta observa asa ceva. Bizarul arc se intindea din Irlanda pana in Belarus.

marte curenti
De 9 luni de zile, NASA urmareste aceste imagini. Filmul de pe Marte nevazut pana astazi
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Fenomenul a fost invizibil cu ochiu liber, insa pe telescop a aparut sub forma unei lumini rosii.

Aceste arcuri apar atunci cand atomii de oxigen din ionosfera emit lumina, dupa ce intra in contact cu electronii incalziti la mare altitudine, in magnetosfera (zona din atmosfera care este influentata de campul magnetic al planetei).

In mod similar apar si cunoscutele aurora boreale, care se produc insa la latitudini mai inalte, nu in zona Europei.

Dimensiunea unui asemenea arc ajuta oamneii de stiinta sa intelegea cat timp este afectata magnetosfera de o furtuna magnetica, declara Michael Mandillo, fizician la Universitatea Boston.

Furtunile magnetice au loc atunci cand particule incarcate cu energie, provenite din Soare, ajung pe Pamant. Cele mai cunoscute efecte ale acestor fenomene sunt aurorele boreale.

”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
FOTO: Explozia unei stele acum 10 miliarde ani. Cea mai spectaculoasa oglinda in timp facuta de NASA

Astronomii au reusit sa realizeze o fotografie cu cea mai indepartata explozie a unei stele inregistrata vreodata. Aceasta supernova i-ar putea ajuta sa descifreze mai usor secretele universului.

De 9 luni, de cand Roverul Curiosity a fost trimis pe planeta Marte, NASA a urmarit alaturi de misiunea robotelului si alte imagini, pentru a studia exact ce se intampla la nivelul solului planetei rosii.

INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”

Primarul general Nicușor Dan nu a mai avut răbdare să stea până la finalul negocierilor PSD-PNL în seara zilei de luni, în care Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au decis soarta candidatului Cătălin Cîrstoiu, așa că s-a jucat cu copiii și ... s-a culcat.

Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin

"Ce se va întâmpla pe termen lung cu Rusia?" este marea întrebarea pe care foarte multă lume și-o pune, mai ales că nici măcar "Țarul de la Kremlin", Vladimir Putin, nu poate scăpa de moarte.

Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat, miercuri, că locul lui Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5, el precizând că nu va negocia cu acesta pentru retragerea din cursa electorală.