Descoperirea incredibila e a astronomilor. Un obiect interstelar trece pe lângă Terra

asteroid

Pentru prima dată, o cometă sau un asteroid despre care există puternice bănuieli că ar fi din afara sistemului nostru solar a trecut destul de aproape de Tera pentru a fi vizibilă de astronomi.

Obiectul interstelar a provocat entuziasmul oamenilor de știință, care lucrează de zor pentru a aduna informații dspre corpul misterior, înainte să dispară în neant.

Potrivit astronomilor, citați de The Independent, obiectul se află pe o traiectorie hiperbolică, ceea ce sugerează faptul că acesta ar fi scăpat de pe o stea din afara sistemului nostru solar.

Dacă și alte observații vor confirma natura neobișnuită a orbitei sale, atunci obiectul ar putea fi prima dovadă clară a unei comete interstelare”, se arată într-o notă publicată de Minor Planet Center, o organizație de specialitate care funcționează sub auspiciul Uniunii Internaționale a Astronomilor.

Misteriorsul obiect, care a fost numit A/2017 U1, a fost descoperit de telescopul Universității din Hawaii. Piatra din spațiul cosmic, despre care se crede că ar veni din direcția consteșlației Lyra, are mai puțin de 400 de metri în diametru și călătorește cu o viteză de 25,5 kilometri pe secundă.

Asteroid
Asteroidul care a ucis dinozaurii a provocat și doi ani de întuneric pe Terra

Am așteptat pentru asta timp de zeci de ani. S-au spus multe teorii despre existența acestor obiecte - asteroizi sau comete care se mișcă împrejurul stelelor și ocazional trec prin sistemul nostru solar - însă este pentru prima dată când sunt detectate. Până acum totul indică faptul că este foarte posibil să fie un obiect intestelar, însă mai multe informații ne vor ajuta să confirmăm acest lucru.” - a declarat Paul Chodas, manager în cadrul NASA.

„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
Un asteroid a trecut, joi, pe lângă Terra. ESA a efectuat un exercițiu de apărare planetară

Un asteroid de mici dimensiuni și foarte strălucitor a trecut, joi, pe lângă Terra, fără să se ciocnească de planetă, așa cum prevedeau oamenii de știință.

Asteroidul care a ucis dinozaurii a provocat și doi ani de întuneric pe Terra

Conform unui nou studiu publicat în ultimul număr al revistei Proceedings of the National Academy of Sciences, asteroidul care a lovit Pământul acum 65,5 milioane de ani a provocat doi ani de întuneric.

Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie.

Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității

Parchetul General a anunţat oficial, vineri, punerea sub acuzare a fostului preşedinte Ion Iliescu pentru săvârşirea de infracţiuni contra umanităţii, în dosarul Mineriadei din iunie 1990.

Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă

Sorina Pintea, fostul ministru social-democrat al Sănătății, a fost condamnată, vineri, la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită în formă continuată. Decizia instanței nu este definitivă.