Creatură dispărută de zeci de mii de ani, descoperită de oamenii de știință în Rusia

Veveriță zburatoare gigant
iStock

O specie dispărută de veveriță zburătoare gigant, care putea plana până la 50 de metri prin aer, a fost descoperită recent în Rusia de oamenii de știință.

Mai mulți dinți și fragmente osoase, vechi de 30.000 de ani, au fost găsite în timpul unei excavări în peștera Sukhaya, aflată la 144 de km de Vladivostok. Dinți aparținând aceleiași specii de veveriță zburătoare gigant au fost găsiți și în interiorul peșterii Tetyukhinskaya, din nordul regiunii Primorsky, potrivit Siberian Times.

Acestea sunt singurele locuri de pe glob unde au fost găsite rămășițe ale acestei specii, spun cercetătorii.

"În ciuda cercetărilor desfășurate de vecinii din China, specialiștii lor nu au găsit urme ale acestei specii. Înseamnă că ori nu au fost găsite încă, ori nu a trăit în acea zonă. În acest moment, veverițele zburătoare trăiesc în mai multe zone izolate din sud-estul Asiei. Este posibil ca așa să fi trăit și în trecut, iar habitatulacestei specii să fi fost limitat la regiunea Promorskiy", a declarat profesorul Mikhail Tiunov.

Această specie dispărută trăia hrănindu-se cu insecte, fructe și frunze, la fel ca urmașii săi din ziua de azi.

Organism misterios prezentat la o gradină zoo din Paris - 10
Un organism misterios cu 720 de sexe uimește oamenii de știință. Se vindecă singur în 2 minute

Echipa de cercetători ruși care a făcut descoperirea este de părere că specia de veverițe zburătoare gigant este o descoperire rară și importantă pentru lumea paleontologiei.

Creatura care a intrat într-o şcoală în timpul orelor. Elevii au vrut să-şi facă selfie cu ea

Situaţie ieşită din comun într-o şcoală din statul american Oregon.

O grădină zoologică din Paris a prezentat miercuri un organism nou şi misterios, supranumit ''blob'', o formă de viaţă de dimensiuni mici, unicelulară, care arată ca o ciupercă dar care se comportă ca un animal, relatează Reuters.

O creatură care ar fi dispărut în urmă cu zeci de ani, zărită de australieni în zone locuite

Un animal dintr-o specie care se credea că a dispărut de zeci de ani ar fi fost zărit recent de mai multe persoane în Australia.

Creatura letală primită de un copil de 10 ani prin poștă.
Creatura letală primită de un copil de 10 ani prin poștă. "Putea să îi provoace moartea"

Un scorpion viu, al cărui venin este letal, a fost trimis recent unui băiat de 10 ani din Germania, în locul unui exemplar din aceeaşi specie care ar fi trebuit să fie decedat şi conservat în acril, informează DPA.

Autocarul cu români s-ar fi răsturnat în Slovenia din vina șoferului. Ce a făcut înainte de tragedie

Trei români au murit, vineri, într-un grav accident de autocar, pe o autostradă din Slovenia. Alţi patru sunt răniţi. Cu toţii erau pasageri în maşina care îi transporta spre Italia.

Câți bani publici au primit partidele parlamentare anul trecut și pe ce i-au cheltuit. Diferențele dintre PSD și USR

În 2022 au fost vărsate în conturile formaţiunilor politice sume în valoare de 256.640.664,28 lei. Ponderea cea mai mare au avut-o cheltuielile pentru presă şi propagandă: PSD - 58,54%, PNL- 70,72%, PMP - 27,62%, informează News.ro.

Zăpadă și vânt în aproape toată țara. IGSU recomandă şoferilor să evite să plece la drum pe viscol şi ninsoare puternică

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a recomandată şoferilor să evite să plece la drum pe timp de viscol şi ninsoare puternică.