Copilul cu 3 parinti. Marea Britanie este prima tara care permite conceperea unui bebelus cu material genetic de la 3 adulti

Copilul cu 3 parinti

Marea Britanie a devenit prima tara din lume care autorizeaza conceptia de bebelusi cu material genetic provenind de la 3 adulti.

Legea extrem de controversata aprobata de deputatii britanici are drept scop prevenirea transmiterii unor boli genetice grave. Primii asemenea bebelusi, cu material genetic de la doua femei si un barbat, s-ar putea naste in toamna anului viitor.

Tehnica dezvoltata la Newcastle se adreseaza celor care sufera de anomalii mitocondriale, adica ale unui numar restrans de gene aflate in afara nucleului ovulului. Metoda consta in combinarea nucleului prelevat de la ovulul bolnav cu mitocondriile prelevate dintr-un ovul sanatos, donat de o alta femeie. Ovulul astfel rezultat este fecundat in vitro si implantat mamei, iar copilul va avea mai putin de 1 la suta material genetic de la donatoare.

Sally Davies, consilier guvernamental: ''Acestea nu sunt modificari genetice, nu umblam la nucleu. Nu modificam cele 50% dintre gene care provin de la fiecare parinte. Modificam doar 0,054% din genom''.

In jur de 2.500 de femei din Marea Britanie sufera de anomalii mitocondriale. Anual, in aceasta tara se nasc 125 de bebelusi care le mostenesc problema. Concret, bebelusii pot suferi boli degenerative grave, diabet sau miopatie. Pe de alta parte, mai multi experti considera ca bebelusii astfel conceputi au un risc mai ridicat de cancer.

cancer
Concluzia cercetatorilor: Cancerul e cauzat mai mult de "ghinion", decat de factorii ereditari sau stilul de viata
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Ideea copiilor cu trei parinti a intampinat rezistenta Bisericii Catolice si a celei Anglicane. Exista voci care sustin ca s-a mers prea departe, caci modificarile vor fi transmise din generatie in generatie, iar consecintele nu pot fi prevazute.

Andrea Williams, reprezentanta Christian Concern: ''Se modifica nu doar codul genetic al acelui embrion, ci si al copiilor lui si al copiilor copiilor lui.''

In sanul comunitatii stiintifice, temerile sunt de natura etica.

David King, director Human Genetics Alert: ''Va fi prima oara cand vom manipula intentionat genomul uman. Odata ce ai trecut acest prag, e foarte greu sa rezisti tentatiei de a crea copii ''la comanda''.

Marea Britanie a fost intotdeauna un pionier in domeniul reproducerii asistate. Acolo s-a nascut primul copil rezultat din fertilizarea in vitro, in 1978.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
ADN-ul a 1 milion de americani va fi analizat de cercetatori pentru descoperirea unor noi tratamente individualizate

Autoritatile americane si-au propus sa analizeze informatiile genetice a peste un milion de americani voluntari, ca parte a unei noi initiative de a intelege bolile umane si de a descoperi noi tratamente.

Concluzia cercetatorilor: Cancerul e cauzat mai mult de

Cancerul apare de cele mai multe ori mai degraba din cauza unui "ghinion" in ceea ce priveste mutatiile aleatorii ce se produc in timpul procesului de diviziune a celulelor, decat din cauze genetice sau care tin de mediul nefavorabil.

Propunerea extrema pentru perpetuarea
Propunerea extrema pentru perpetuarea "elitei ruse": femeile sa fie inseminate artificial cu material genetic de la Putin

Un parlamentar din Rusia a uimit o lume intreaga atunci cand si-a expus planul de perpetuare a elitei politice a presedintelui Vladimir Putin.

Ursula von der Leyen avertizează: Putin îşi concentrează atacurile hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat vineri că Rusia îşi concentrează atacurile sale hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi, informează AFP.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

Reacţii prudente ale oficialilor politici, după exploziile de la Isfahan în conflictul Israel-Iran

Oficiali politici îndeamnă în primele reacţii - foarte pruente - după riposta Israelului în Iran, la ”evitarea unei escaladări”, relatează AFP.