V-ati pus vreodata intrebarea cat costa gropile din asfalt in care va "rupeti" masinile zi de zi?
Ei bine, pretul poate ajunge la cateva zeci de mii de lei si reprezinta reparatia unei masini care s-a stricat din pricina craterului.
Dupa ce termina cu service-ul, sute de soferi cer despagubiri in justitie si jumatate dintre ei castiga procesele intentate administratiei strazilor sau primariilor de sector.
Mai intai se adreseaza companiilor la care au platit politele CASCO, apoi asiguratorii deschid procesele. La judecatoriile din Capitala sunt anul acesta pe rol cateva mii de dosare. O parte dintre ele vizeaza chiar Administratia strazilor, iar restul primariile de sector.
In 2010, cea mai mare despagubire platita de Administratia strazilor s-a ridicat la 12.500 de lei si a fost platita unei soferite care a lovit o groapa si si-a stricat masina.
Exista insa si situatii in care procesele sunt pierdute pentru ca nu este foarte clar cine este responsabil pentru aceste gropi. Este si cazul unui bucurestean care dupa sapte ani s-a trezit ca nu s-a judecat cu cine trebuie.
Chiar judecatorii confirma ca procesele sunt extrem de complicate si pot dura cativa ani.
Oficialii Administratiei strazilor din Bucuresti, care se ocupa de principalele artere, spun ca jumatate din procesele intentate sunt pierdute, iar celelalte sunt castigate doar pentru ca pagubitii nu au strans suficiente dovezi.
"Acolo unde exista contracte de intretinere a strazilor, Administratia cere mai departe despgubiri, iar unde nu sunt contracte, suporta Administratia", a declarat Carmen Dinca, purtator de cuvant A.S.B.
Cu alte cuvinte, pagubele produse din neglijenta sunt suportate de cetatenii care-si platesc taxele si impozitele.