Explozie la vanzarile produselor din aur, in China. De ce investesc asiaticii in metalul pretios
Pentru multi chinezi, primele achizitii de Anul Nou au fost bijuterii sau mici lingouri de aur. Vanzarile obiectelor din acest metal pretios au explodat.
Iar explicatiile sunt legate atat de traditia chineza, cat si de continua scadere a pretului aurului, care a devenit o investitie profitabila.
Aurul inseamna belsug si cadoul potrivit pentru persoana iubita... Dar si o investitie buna, intr-un moment in care pretul metalului nobil a cunoscut cea mai abrupta scadere din ultimele trei decenii.
In Beijing, odata cu Anul nou a inceput si forfota in magazinele de bijuterii: "La doar o ora de la deschidere, incasarile magazinului nostru au atins 10 milioane de yuani. Avem un lant de 17 magazine si, in total, estimam incasari de 200 de milioane de yuani", a declarat managerul unui magazin. - Adica 24 de milioane de euro.
Pandantivele in forma de calut sunt cele mai vandute - cateva sute pe ora. Si nu e de mirare. Chinezii se pregatesc sa intre in Anul Calului, dupa calendarul lor traditional, care urmareste fazele lunii.
De fapt, forma conteaza mai putin... Important e sa fie un obiect din aur - moneda, lant sau trifoi cu patru foi... Unii clienti prefera chiar sa achizitioneze mici lingouri de aur.