Centre de informare turistică inutile. Un primar recunoaște că angajații nu au de lucru
După borduri inutile și asfaltări făcute de mântuială, ne-am îmbogățit și cu centre de informare turistică inutile. Multe au fost amplasate în zone unde nu vin turiştii.
Iar cei care vor totuşi să afle o informație, nu au pe cine să întrebe pentru că ușile sunt închise.
În localitatea Jelna, din Bistriţa, la ora 10, cele două angajate ale centrului de informare turistică nu se aflau la muncă. Localnicii spun că centrul este mai tot timpul închis.
"-Lucrează cineva la centru ?
-Nuuu. Rar vin. Nu, nici vorbă.
-Si turiştii, dacă vor să vină ?
-Nu ştiu ce turişti vin. Aici când se dau banii de pensii, în hol, că nu au spaţiu. "
O oră mai târziu, aflând că le-am căutat, angajatele se prezintă la serviciu şi lucrează la o documentare care a început de mai bine de un an, însă nu are termen de finalizare. Adună informaţii despre bisericile din zonă care au fost deja studiate atunci când s-a hotărât înfiinţarea unui centru de turism în valoare de aproape 630 de mii de lei, bani europeni.
Reporter: Ce activitate desfăşuraţi dumneavoastră de la 8 la 4?
Angajată: Acum suntem... aaa, strângem informaţii pentru strategia de dezvoltare a comunelor.”
Însuşi primarul localităţii recunoaşte că cele două femei nu prea au mult de lucru, însă susţine că îşi merită salariul de 1.700 de lei în mână, pe motiv că ajută la realizarea altor proiecte în cadrul primăriei. Este mulţumit cu cele 2-3 evenimente organizate pe an de angajaţii centrului de informare turistică.
Reporter: De ce nu am găsit personalul acolo ?
Florin Simionca, primarul comunei Budacul de Jos: Să ne înţelegem, acuma că întâmplător nu aţi găsit pe cineva acolo e în regulă, dar de obicei este.
Reporter: Dumneavoastra spuneţi că întâmplător nu am găsit pe nimeni acolo la ora 10?
Florin Simionca, primarul comunei Budacul de Jos: Da, astăzi este o pană de curent în localitatea Jelna. Au avut inventarierea la contabilitate. Au şi alte activităţi."
Şi în comuna Tureni din Cluj funcţionează un centru de informare turistică. A fost deschis în 2014 şi s-au investit în el peste 150 de mii de euro. O clădire ultramodernă, cu 4 încăperi plus o sală de conferinţă în care am găsit depozitate şi câteva aparate de fitness.
Doi angajaţi muncesc 8 ore acolo, deşi turiştii vin în zonă doar vara.
Anca Fărcaş, agent de turism: Nu am făcut aşa o estimare, dar câteva sute vin în sezonul estival.
Reporter: În rest ce faceţi?
Anca Fărcaş, agent de turism: Încercam să le conservăm, toamna ecologizăm, primăvară din nou, înainte de sezon. Organizăm evenimente, în general organizăm în care promovăm Cheile Turenilor."
Anul trecut, centrele de informare turistică ridicate în 300 de sate din România au costat 45 de milioane de euro.