Un bulevard construit cu 24 de milioane de euro în Timișoara este prea îngust pentru circulația mașinilor mari
Recent reabilitat, un bulevard din Timișoara le dă de furcă șoferilor. Înainte avea o singură bandă pe sens, iar acum are două, dar mai înguste, și mașinile mari se strecoară greu.
Reprezentanții primăriei susțin că au vrut să facă loc pentru toată lumea - șoferi, pietoni și bicicliști. Nu lipsesc, însă, nici nemulțumirile și situațiile tensionate.
Un șofer a surprins un astfel de moment, când traficul a fost blocat de un autocar, care s-ar fi stricat, și a rămas pe prima bandă de mers. Alt autocar, care circula pe a doua bandă, nu a reușit să treacă mai departe.
Șofer: „Dacă vine una mare, e o problemă. La trei jumate merge, da la 10 tone e o problemă”.
Reprezentanții primăriei susțin că au vrut să facă loc pentru toată lumea.
Dominic Fritz, primarul Timișoarei: „Spațiul este limitat și nu vrem să înghesuim pietonii și bicicliștii la marginea drumului”.
Trotuarul măsoară între 2 și 2,20 metri, cu tot cu pista pentru biciclete. Aproape cât o bandă de circulație. În unele zone ale bulevardului, unde există și ieșire de pe străduțele adiacente, șoseaua se îngustează și mai tare și pare mai mică decât trotuarul. Proiectul a fost semnat în 2019, pe vremea vechii administrații. Reprezentanții Primăriei spun că au respectat întru totul măsurătorile inițiale.
Mihai Florescu, director general la Direcția Generală de Investiții și mentenanță la Primăria Timișoara: „Benzile de circulație au fost ca și în SF, 2,75. Lățimea de 2,75 este lățimea minimă de circulație. 3,5 este o recomandabilă sau 3 metri pentru o bandă de circulație normală”.
Nicolae Robu, fost primar al Timișoarei: „Din păcate, noul primar a intervenit în proiect, a îngustat benzile auto și s-a ajuns la situații care erau de altfel previzibile. Pur și simplu să îți fie groază să circuli pe acolo”.
Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură: „N-a ieșit nici rutierul ca parte carosabilă cum trebuie, că se înghesuie. N-a ieșit nici scuarul, că și partea verde e așa, nu-i nimic special. Pista de biciclete poate nici nu e folosită. E o struțo-cămilă, care nu e eficientă”.
Proiectul a costat 24 de milioane de euro, fonduri europene.