"Bucurestiul nu mai este un habitat uman". Motivul neasteptat pentru care un filozof uraste Capitala
Capitala este invadata de reclame agresive, care fac din oras un simplu avizier pentru marile branduri. Declaratia ii apartine filozofului britanic Roger Scruton, care a publicat o analiza in revista Prospect Magazine.
El afirma ca Bucurestiul nu mai este un habitat uman, ci un loc unde domneste haosul si kitsch-ul, din cauza panourilor publicitare amplasate pretutindeni.
Locuitorii sunt pur si simplu agresati de aceasta aglomerare de mesaje, care tind sa inlocuiasca adevaratele simboluri care ar trebui valorificate.
Reclamele stradale, majoritatea la bauturi racoritoare sau fast food, sunt menite sa creeze publicului false nevoi si dorinte, in scopul de a-si vinde produsele.
De multe ori insa, mai ales din cauza proastei organizari a spatiului publicitar in Bucuresti, aceste mesaje nu fac decat sa starneasca furia trecatorilor, care se simt agresati.
Dincolo de aspectul estetic al orasului, grav afectat de afisele lipite unul peste altul sau de panourile animate plasate in intersectii, oamenii sunt asaltati de prea multe imagini si prea multa informatie, ca sa mai perceapa corect mesajul dorit de firme.