Vânzările unor table de şah fabricate în Spania au crescut vertiginos după apariţia în ''The Queen's Gambit''
Vânzările tablelor de şah fabricate de un producător spaniol au crescut vertiginos după ce administratorul afacerii a descoperit întâmplător că produsele sale au avut o scurtă apariţie în serialul Netflix ''The Queen's Gambit'', informează Reuters.
''Când am venit într-o zi la muncă, colegul meu, Miguel, mi-a spus că Netflix a lansat un nou serial, ''The Queen's Gambit'' şi câteva table Rechapados Ferrer apar în trailer'', a spus David Ferrer, de 30 de ani, care administrează Rechapados Ferrer.
Serialul, care are la bază romanul din 1983 al lui Walter Tevis, a fost lansat în octombrie 2020 şi a devenit rapid foarte popular.
Pelicula spune povestea lui Beth Harmon, o fată orfană şi talentată la şah, care încearcă să-şi câştige un loc în lumea şahului, dominată de bărbaţi.
Episodul final o duce pe eroină la Moscova pentru a-l confrunta pe unul dintre cei mai faimoşi jucători din Uniunea Sovietică. În această scenă-cheie, iese în evidenţă tabla de şah cu trăsături distinctive Rachapados Ferrer., potrivit Agerpres
Telespectatorii s-au arătat dornici să cumpere un obiect care să le aducă aminte de serial, contribuind astfel la creşterea vânzărilor deja ridicate în urma cererii legate de perioadele de lockdown.
Compania, cu sediul în La Garriga, în apropiere de Barcelona, şi-a dublat deja comenzile anuale de la circa 22.000 în 2020 la 45.000 pentru 2021, iar noile comenzi au fost amânate pentru 2022.
''Comenzile pentru table de şah au crescut foarte mult'', a spus Ferrer, al cărui bunic a fondat compania în anii 1950. ''Anul acesta, suntem plini din punctul de vedere al producţiei''.
Ferrer a declarat pentru Reuters că tabla care apare în ultimul episod al serialului a fost una dintre cele mai căutate, dar că este în prezent disponibilă doar printr-un distribuitor german. Prin intermediul acestuia, producătorii serialului - filmat în mare parte în Berlin - au procurat echipamentul de şah care apare în serial.
Având însă în vedere cererea în creştere şi popularitatea mai mare ca niciodată a şahului, Ferrer spune că firma sa ar putea încerca să vândă tablele de şah şi prin alte canale de distribuţie.