Un thriller coreean a cucerit oamenii din întreaga lume. Producția lansată recent înregistrează un succes fulminant
Thrillerul coreean "Squid Game" sau, în traducere, "Jocul calamarului", este noul serial preferat de milioane de oameni din lumea întreagă.
Producţia lansată recent înregistrează un succes fulminant, în aproape o sută de ţări. A creat o euforie generală şi sunt voci care spun că are şanse mari să fie nominalizată la premiile Emmy.
Jimmy Fallon, prezentator: "Îi avem invitaţi pe unii dintre actorii serialului "Squid Game". Bine aţi venit!"
Chiar şi fondatorul Amazon, Jeff Bezos, a postat pe Twitter că abia aşteaptă să îl vizioneze. În numai 10 zile, producţia a ajuns pe primul loc în 90 de țări, pe platforma pe streaming video unde e difuzat.
"Squid Game", cu titlul în română "Jocul calamarului" este un aşa-numit "serial de supravieţuire". Peste 450 de persoane, cu probleme financiare, sunt invitate să joace un set de jocuri, fără să știe regulile. Cine ratează, îşi pierde viaţa. Drama se întinde pe nouă episode, iar miza pusă în joc este un premiu de aproape 40 de milioane de dolari. Regizorul spune că i-a venit ideea scenariului acum mai bine de 10 ani, dar studiourile de producţie l-au refuzat.
Hwang Dong Hyuk, regizorul serialului: "Când le-am arătat oamenilor scenariul, mulți dintre ei mi-au spus că li se pare ciudat şi nemaiîntâlnit. "Ce este asta?" m-au întrebat, dar pe un ton revoltat."
Până când o renumită platformă de video streaming s-a decis să îl producă.
Minyoung Kim, VP Content la Netflix: "În ultimii ani, am văzut cum producţiile coreene au început să aibă tot mai mult succes, vizualizările crescând de patru ori în regiune (în Statele Unite, n. red)."
Serialul este comparat cu o altă peliculă sud-coreeană - filmul "Parasite", recompensat cu un premiu Oscar anul trecut.
Joan MacDonald, contribuabil Forbes care se ocupă de media din Coreea de Sud: "Dincolo de faptul că este plin de originalitate, are actori buni și o regie bună, serialul este bine realizat şi cred că mesajul inegalității sociale este foarte puternic în această producţie, la fel ca în filmul "Parasite"."
Potrivit criticilor de film, multe dintre producţiile sud-coreene au în spate trecutul istoric turbulent al ţării şi, implicit, un mesaj politic puternic.
Hye Seung Chung, profesor de studii media la Universitatea de Stat din Colorado: "Rolul mass-mediei nu este doar acela de divertisment, aşa cum se întâmplă în Statele Unite sau în Occident. În Coreea de Sud, mass-media este considerată un instrument foarte important menit să inspire clasa politică sau să opună rezistenţă în faţa clasei politice."
Pe lângă dedesubturile sociale, "Squid Game" a inspirat audienţa să reproducă jocul din serial. Unii telespectatori au început să apeleze numărul de telefon care apare pe o carte de vizită. Acesta însă aparţinea unei persoane cât se poate de reale, care s-a plans că primește mii de apeluri și mesaje de la tineri care vor să se înscrie în concursul fictiv din serial. Scena respectivă va fi eliminată, au anunțat cei care difuzează filmul.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: lume, seriale, Coreea de Sud, film, oameni,
Dată publicare:
09-10-2021 07:36