Studiu despre e-mailurile de la birou. Unul din sapte mesaje trimise zilnic are tenta de barfa
Un nou studiu efectuat in America indica ca, in medie, unul din sapte e-mailuri schimbate zilnic in cadrul unei companii are drept subiect barfa intre angajati.
Compania americana de energie Enron, care a intrat in faliment, a fost si obiectul unui studiu recent efectuat de specialistii unui institut de tehnologie. Astfel, cercetatorii au preluat baza de date si au stabilit ca un angajat trimitea in medie 112 e-mailuri pe zi.
Specialistii au descoperit ca din totalul e-mailuri schimbate, un procent de 15% viza barfa, respectiv comentarii despre alte persoane din companie. Cei care castigau mai putin erau si cei care barfeau cel mai mult.
Barfa cu tenta negativa era de trei ori mai comuna decat cea cu tenta pozitiva, potrivit cercetatorilor.
"Cand vorbesti de barfa, majoritatea oamenilor se gandesc la o interpretare negativa, dar, de fapt, este o forma de comunicare importanta care poate stigmatiza. Spre exemplu, daca se trimite un e-mail ca un angajat a intarziat la o sedinta, atunci acesta ar putea fi perceput pe viitor ca o persoana care intarzie mereu. Acest studiu arata ca barfa este o forma de socializare si de schimb de informatii", a spus profesorul Eric Gilbert, unul dintre cei care au coordonat studiul.