Studiu despre e-mailurile de la birou. Unul din sapte mesaje trimise zilnic are tenta de barfa
Un nou studiu efectuat in America indica ca, in medie, unul din sapte e-mailuri schimbate zilnic in cadrul unei companii are drept subiect barfa intre angajati.
Compania americana de energie Enron, care a intrat in faliment, a fost si obiectul unui studiu recent efectuat de specialistii unui institut de tehnologie. Astfel, cercetatorii au preluat baza de date si au stabilit ca un angajat trimitea in medie 112 e-mailuri pe zi.
Specialistii au descoperit ca din totalul e-mailuri schimbate, un procent de 15% viza barfa, respectiv comentarii despre alte persoane din companie. Cei care castigau mai putin erau si cei care barfeau cel mai mult.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Barfa cu tenta negativa era de trei ori mai comuna decat cea cu tenta pozitiva, potrivit cercetatorilor.
"Cand vorbesti de barfa, majoritatea oamenilor se gandesc la o interpretare negativa, dar, de fapt, este o forma de comunicare importanta care poate stigmatiza. Spre exemplu, daca se trimite un e-mail ca un angajat a intarziat la o sedinta, atunci acesta ar putea fi perceput pe viitor ca o persoana care intarzie mereu. Acest studiu arata ca barfa este o forma de socializare si de schimb de informatii", a spus profesorul Eric Gilbert, unul dintre cei care au coordonat studiul.