Statul NATO care subvenționează Rusia. Metodele prin care Kremlinul își umple conturile în ciuda embargoului UE
Turcia şi Brazilia au fost principalii importatori de motorină şi păcură rusească, după ce a UE a interzis complet importurile de produse petroliere ruseşti transportate pe cale maritimă.
Înainte de intrarea în vigoare a acestui embargou, în luna februarie 2023, Europa era cel mai mare cumpărător de motorină rusească, arată datele analizate de Reuters și citate de Agerpres.
Potrivit datelor furnizate de compania de analiză LSEG, în luna septembrie, Rusia a livrat Turciei o cantitate de aproximativ 1,07 milioane de tone de motorină şi păcură, după ce în luna august a livrat o cantitate de 1,04 milioane de tone. De asemenea, datele arată că exporturile de motorină din porturile ruseşti spre Brazilia au crescut luna trecută până la 780.000 de tone, de la 580.000 de tone în luna august.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Metodele prin care Rusia „ocolește” embargoul UE
După ce a intrat în vigoare un embargou complet al UE privind importurile de produse petroliere ruseşti, tancurile încărcate cu motorină rusească au început să se îndrepte spre Africa, Asia, Orientul Mijlociu precum şi via transferurile de marfă de la o navă la alta (STS), în loc să ajungă în Europa.
Traderi subliniază că au crescut şi volumele de motorină rusească destinate transferurilor de tip STS în apropiere de portul italian Augusta şi insulele greceşti, până la un total de 370.000 de tone în septembrie, de la 230.000 de tone în luna august. Reuters precizează că multe din aceste cargouri sunt încă în marş şi destinaţia lor finală nu este cunoscută.
Pe de altă parte, exporturile de motorină din porturile ruseşti spre ţările din Africa au scăzut luna trecută, până la 440.000 de tone, de la 730.000 de tone în luna august. Libia, Tunisia, Senegal şi Egipt au fost principalii importatori africani de motorină rusească.
În total, exporturile ruseşti de motorină şi păcură pe cale maritimă au crescut cu aproape 7% în luna septembrie, comparativ cu luna august, până la 2,8 milioane de tone, arată calculele Reuters.