O reclama la produse cosmetice a starnit reactii violente in China. Mesajul care a devenit viral pe retelele de socializare
O traditie tinuta cu sfintenie in China, potrivit careia parintii le aleg fiicelor sotii, este "atacata" de o reclama a unei companii de cosmetice.
Clipul video a devenit viral dupa ce a descurajat casatoriile fortate si a pus accentul pe independenta femeii.
Obiceiul casatoriilor la varste inaintate nu este unul comun in China, dar incepe sa castige teren.
"In pietele pentru casatorii sunt parinti care expun o scurta descriere a copilului lor. Ce salariu are? Unde lucreaza? Au un apartament? Detin o masina? Arata de parca te-ar vinde."
Spotul critica obiceiurile parintilor de a se intalni, potrivit traditiei, in incercarea de a gasi un partener pentru fiicele lor. Oamenii chiar expun mesaje de... promovare si includ in prezentare tot felul de detalii - de la varsta si inaltime pana la avere.
Campania, care face valva in China, militeaza pentru independenta femeii si pentru dreptul lor de a decide singure cand sa faca un pas atat de important, cum este cel spre casatorie.
Li Na, specialist in resurse umane: "Parintii iti spun sa te mariti. Prietenii iti spun ca ar fi bine sa ai un iubit la varsta aceasta, insa ar trebui sa-ti asculti inima si sa decizi tu daca e momentul sa te mariti sau nu."
Ca sa intareasca aceasta idee, cei care au realizat campania au venit si cu povesti ale unor familii care nu s-au lasat incatusate de reguli vechi.
"Sa fiu independenta si sa am o viata frumoasa, asta imi doresc. Daca ea vrea sa fie singura, cred ca este foarte bine. Noi ii vom respecta decizia. Fata mea este remarcabila, astfel ca un barbat trebuie sa munceasca sa o cucereasca."
Statisticile arata ca peste 55 la suta dintre tinerele din China se marita pana in 29 de ani.
Asta in conditiile in care acolo, casatoriile la varste care se apropie sau depasesc 30 de ani nu sunt deloc pe placul parintilor. Femeile au inceput sa fie insa mai interesate de cariera, iar asta schimba si vechile obiceiuri.
Li Tingting, activista a drepturilor femeilor: "Femeile din China nu mai vor sa fie doar modele in reclame cu masini, pentru sampoane sau in bucatarie, acum sunt mai independente, au mai multe oportunitati si sunt constiente de puterea feminismului."
Clipul video, care a starnit numeroase controverse, a strans rapid peste 10 milioane de vizualizari.