Motivul pentru care femeile din Iran se machiaza intens zi de zi. Tara a ajuns al doilea cel mai mare consumator de cosmetice
Intr-o serie de fotografii publicate in LensCulture, fotojurnalista iraniana Mona Hoobehfekr isi indreapta obiectivul camerei catre un fenomen interesant in Iran: femeile de aici se machiaza ca sa se simta mai libere.
Cu o populatie tanara si urbana, Iranul este al doilea mare consumator de produse cosmetice din Orientul Mijlociu. Femeile din toate categoriile sociale, cu varstele cuprinse intre 14 si 30 de ani, se machiaza intens zi de zi, ca o forma de a se exprima si de a se simti libere si independente.
“Din moment ce femeile trebuie sa poarte mereu esarfe, machiajul este de obicei asortat cu acestea. Pentru ele, machiajul intens este principala forma de exprimare, de cand legea din 1979 le obliga sa sa-si acopere tot corpul cu hijab, mai putin fata si mainile.”, a declarat Mona pentru LensCulture.
Cele mai multe dintre ele investesc in produse de machiaj de la branduri de lux, precum Yves Saint Laurent, motiv pentru care companiile de beauty privesc Orientul Mijlociu ca unul dintre principalii jucatori de pe piata.
In acest moment, produsele cosmetice reprezinta 0.1% din importurile tarii.