Locuitorii Parisului ar putea beneficia de transport public gratuit

anne hidalgo
Agerpres

Primarul Parisului vrea să introducă transportul public gratuit pentru a reduce poluarea aerului însă se confruntă cu opoziţia şefului autorităţii regionale pentru transport care susţine că o astfel de idee îi va prejudicia pe contribuabili

Edilul Parisului, Anne Hidalgo, şi-a anunţat luni seară intenţia de a derula un studiu de fezabilitate cu privire la posibilitatea gratuităţii transportului public, adăugând că vrea să includă acest subiect pe agenda dezbaterilor înaintea alegerilor locale din 2020, informează Reuters citat de Agerpres.ro

Hidalgo a precizat că toate marile oraşe ale globului încearcă să pună la punct soluţii de mobilitate curate şi să îmbunătăţească calitatea aerului prin reducerea numărului de automobile de pe străzi, însă acest lucru presupune creşterea atractivităţii transportului public.

"Pentru a îmbunătăţi transportul public ar trebui nu doar să îl facem mai extins, mai regulat şi mai confortabil dar ar trebui şi să regândim sistemul de tarifare", a informat Anne Hidalgo într-un comunicat de presă.

În replică, preşedintele Autorităţii de transport din regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului, Valerie Pecresse, a respins propunerea edilului apreciind că în cazul în care călătorii nu vor plăti pentru transportul în comun, costurile vor fi suportate de contribuabili.

Citește și
poluare
Din cauza poluării, românii au ajuns să respire iarna acid sulfuric. Cum ne putem apăra
„Suntem niște animale sălbatice”. Cum arată „iadul drogurilor” din San Francisco, unde trăiesc 8.000 de dependenți fără adăpost

"În prezent, prioritatea noastră este modernizarea transportului. Vânzările de bilete aduc trei miliarde de euro pe an...avem nevoie de aceşti bani", a spus Valerie Pecresse pentru postul Radio Classique. Pecresse, care ar putea fi contracandidatul lui Anne Hidalgo la alegerile municipale din 2020, a mai spus că ar fi incorect ca transportul public să fie gratuit pentru parizieni dar nu şi pentru cei care trăiesc în suburbiile capitalei Franţei.

Primarul Anne Hidalgo nu a precizat dacă propunerea ei ar viza gratuitatea transportului public doar pentru cei 2,2 milioane de rezidenţi ai Parisului sau pentru toţi cei aproximativ 12 milioane de locuitori care trăiesc în Paris şi regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului.

Potrivit unui studiu din 2015 al Eurostat, Parisul este pe primele locuri în Europa când vin vorba de utilizarea transportului public, în condiţiile în care peste 60% din locuitorii Parisului utilizează metroul, autobuzele sau sistemul de trenuri. În acelaşi timp, puţin peste 25% din locuitorii Parisului susţin că utilizează automobilul personal pentru a se deplasa la locul de muncă.

Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France (IDFM) are un buget anual de 10 miliarde euro, din care mai puţin de o treime este asigurat de vânzările de bilete iar restul este asigurate de taxe, in principal o taxă de transport plătită de toate firmele care au mai mult de nouă angajaţi şi care asigură aproximativ 42% din veniturile IDFM.

În prezent, mai multe oraşe franceze mai mici oferă gratuitate pentru transportul cu autobuzul iar unele oraşe din Europa, în special capitala Estoniei, Tallinn, au transportul public gratuit. În plus, Guvernul german a anunţat şi el că analizează posibilitatea introducerii transportului public gratuit în oraşele care au o problemă cu calitatea aerului. În prima fază, măsura ar urma să fie testată în cinci oraşe printre care se numără Bonn şi Essen

Articol recomandat de sport.ro
EXCLUSIV Elvețienii nu au avut milă de Daniel Pancu, după ieșirea nervoasă pentru care a primit roșu. Cum l-au numit
EXCLUSIV Elvețienii nu au avut milă de Daniel Pancu, după ieșirea nervoasă pentru care a primit roșu. Cum l-au numit
Citește și...
TAXA AUTO 2018. Între 50 și 3.000 de € la prima înmatriculare, în funcție de norma de poluare
TAXA AUTO 2018. Între 50 și 3.000 de € la prima înmatriculare, în funcție de norma de poluare

Noua taxă auto 2018 va fi introdusă cel mai probabil la începutul verii, urmând să fie plătită o singură dată, la prima înmatriculare a mașinii.

Din cauza poluării, românii au ajuns să respire iarna acid sulfuric. Cum ne putem apăra
Din cauza poluării, românii au ajuns să respire iarna acid sulfuric. Cum ne putem apăra

La final… calendaristic de iarnă, ne-am trezit în plin cod de frig şi ninsoare.

Recomandări
Bogdan a pierdut afacerile, casele și mașinile după ce a descoperit drogurile. „Se speria mama de mine, când mă vedea”
Bogdan a pierdut afacerile, casele și mașinile după ce a descoperit drogurile. „Se speria mama de mine, când mă vedea”

În ultimii ani, în Romania, au pătruns stupefiante pe care autoritățile nu sunt în stare să le depisteze. Îngrozitor este că ele ajung în mâinile unor copii de școală generală, ceea ce reprezintă o capcană mortală.

România, țara trenurilor vechi și lente. Cât va face pe șine, în 2025, un tren care în anul 2000 făcea două ore și jumătate
România, țara trenurilor vechi și lente. Cât va face pe șine, în 2025, un tren care în anul 2000 făcea două ore și jumătate

Trenurile din România ajung tot mai greu și mai târziu la destinație. Garniturile circulă cu o viteză mai mică de 50 de kilometri pe oră în unele zone, iar pentru pasageri călătoria este de multe ori o loterie.

Israelul riscă să nu mai primească arme din partea SUA. Ultimatum din partea Washingtonului
Israelul riscă să nu mai primească arme din partea SUA. Ultimatum din partea Washingtonului

SUA cer Israelului să îmbunătăţească în termen de 30 de zile situaţia umanitară din Gaza, avertizând că altfel riscă să nu mai primească ajutor militar. O scrisoare în acest sens a fost trimisă în aceeaşi zi cu anunţul livrării sistemului THAAD.