Franța, paralizată de greva lucrătorilor feroviari și aerieni

Dată publicare: 02-04-2018 15:59
Dată actualizare: 28-11-2018 10:13


Greva Franta

Lucrătorii feroviari din Franța vor intra, de luni seara, în grevă, în semn de nemulțumire față de un proiect privind reformarea SNCF. 

În contextul în care aproape unul din doi lucrători feroviari urmează să intre în grevă (48% faţă de 35,4% pe 22 martie) şi peste trei sferturi (77%) dintre conductori - potrivit datelor anunţate duminică de conducerea companiei feroviare -, traficul va fi „foarte perturbat”, informează AFP, citat de News.ro.

Pe marile linii, SNCF prevede în medie un TGV din opt, iar axa Sud-Est urmează să fie cea mai afectată - un TGV din zece. Situaţia este similară în cazul trenurilor intercity, şapte linii urmând să nu fie deservite. Directorul companiei, Guillaume Pepy, a avertizat că linii vor fi „închise”.

Pe liniile regionale, un TER şi un Transilien din cinci urmează să circule. În Ile-de-France, circulaţia RER urmează să varieze în funcţie de axe de la un tren din două până la un tren din cinci. Unele rute nu vor fi deservite.

Această grevă urmează să aibă loc în cea de a patra zi de grevă la Air France - care are la bază revendicări salariale, urmând ca sâmbătă să aibă loc a cincea zi de grevă, iar apoi pe 10 şi 11 aprilie.

Compania aeriană prevede marţi un trafic mai perturbat decât pe 30 martie, urmând să asigure 75% din zboruri - 70% din cele de lung curier, 67% din cele pe distanţe medii şi 85% din cele pe distanţe mici.

Previziunile cu privire la traficul SNCF nu sunt de mirat având în vedere că cele patru sindicate reprezentative din SNCF - CGT, Unsa, SUD, CFDT - se opun proiectului de reformare a căilor ferate.

Această reformă „vizează să distrugă serviciul public feroviar din pur dogmatism ideologic”, subliniază ele în preaviz.

În replică, ministrul Transporturilor Elisabeth Borne denunţă o grevă „de neînţeles” faţă de „concertarea” angajată, în pofida anunţării căii legislative în vederea deschiderii căilor ferate concurenţei şi nu a căii ordonanţelor de urgenţă avute în vedere iniţial.

Desfiinţarea angajării prin statutul SNCF, deschiderea către concurenţă şi transformarea SNCF în societate anonimă - premise ale unei viitoare privatizări în opinia sindicatelor, reprezintă tot atâtea motive de îngrijorare în ochii lor.

Sindicatele estimează totodată că proiectul de reformare „nu va soluţiona subiectul datoriei (46,6 miliarde de euro la sfârşitul lui 2017 în cazul SNCF Réseau) şi nici pe cel al disfuncţionalităţilor”.

În pofida unor modalităţi diferite, CGT, Unsa, SUD şi CFDT s-au lansat toate în bătălie - o grevă episodică de două zile din cinci, până la 28 iunie în cazul CGT, Unsa et CFDT şi o grevă pe termen nelimitat, care poate fi prelungită cu 24 de ore în cazul SUD-Rail.

În total 12 partide de stânga - între care La France Insoumise (LFI), Partidul Comunist Francez (PCF), Génération.s, EELV sau NPA - şi-au exprimat susţinerea împotriva „spargerii SNCF”, care o prefigurează, în opinia lor, pe cea a oricărui serviciu public.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Sursa: News.ro


VIDEO PROTVPLUS.RO