Directorul artistic al casei Balenciaga și-a cerut scuze „personal”, după ce compania a fost acuzată că sexualizează copiii

balenciaga
Shutterstock

Demna Gvasalia, directorul artistic al casei Balenciaga, şi-a cerut scuze „personal” după o campanie în care au fost implicaţi copii şi accesorii cu conotaţie sexuală.

Campania publicitară „Balenciaga Objects” a folosit o serie de fotografii cu copii, una dintre ele înfăţişând un urs de jucărie purtând ceea ce pare a fi un ham de sclavie, a fost criticată pe Twitter de utilizatori care au numit reclamele „deranjante”, scrie News.ro.

Directorul artistic al brandului de lux a emis vineri un comunicat de presă în care şi-a cerut scuze pentru această serie de fotografii în care apar copii purtând genţi cu o estetică sado-masochistă.

Doresc personal să-mi cer scuze pentru alegerile artistice proaste din jurul conceptului campaniei noastre de cadouri care implică copii şi îmi asum responsabilitatea”, a scris el. „Era nepotrivit ca copiii să promoveze articole care nu aveau nimic de-a face cu ei”.

 

Citește și
balenciaga
FOTO VIDEO Balenciaga scoate la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi pentru aproape 2.000 de dolari
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Deşi uneori îmi doresc să provoc gândirea prin munca mea, n-am avut vreodată intenţia să o fac cu un subiect atât de teribil precum abuzul asupra copiilor, pe care îl condamn fără echivoc”, a continuat el.

Brandul grupului francez Kering a atras furia internauţilor la sfârşitul lunii noiembrie cu această serie de fotografii în care apăreau copii cu poşete prezentând animale de pluş îmbrăcate în ţinute sado-masochiste. Acuzată de sexualizarea copiilor, marca franceză a retras campania şi şi-a prezentat scuze.

Acest episod ar trebui să servească drept lecţie pentru mine”, a spus Demna Gvasalia în comunicatul său de presă. „Trebuie să mă implic în organizaţiile de protejare a copiilor pentru a înţelege cum pot contribui la acest subiect teribil”.

Şi pentru a încheia: „Cer scuze oricărei persoane care a fost jignită de aceste imagini, iar Balenciaga a garantat că vor fi luate măsuri adecvate, nu numai pentru a preveni repetarea acestui tip de greşeală, ci şi pentru a-şi asuma responsabilităţile în protejarea bunăstării copiilor în toate modurile posibile”.

Scandalul cu care se confruntă Balenciaga este dublu: în acelaşi timp, o altă campanie cu Nicole Kidman, Bella Hadid şi Isabelle Huppert, a fost criticată din motive similare.

Într-una dintre fotografiile campaniei, un document legal, se menţionează fapte de pornografie infantilă, aşa cum au văzut internauţii pe Twitter. Potrivit Le Figaro, acesta este un extras dintr-o opinie a Curţii Supreme a Statelor Unite din 2008.

Balenciaga a spus că toate elementele de recuzită pentru filmare au fost furnizate de o companie de producţie externă şi a anunţat că aceasta va fi dată în judecată pentru 25 de milioane de dolari, după cum a relatat CNN la începutul acestei săptămâni.

Într-un nou comunicat publicat vineri, preşedintele brandului, Cédric Charbit, declară în cele din urmă că nu va avea loc nicio procedură judiciară şi anunţă o anchetă cu privire la aceste imagini.

Kim Kardashian, care a colaborat cu Balenciaga, a spus că "reevaluează" relaţia cu marca de lux după această campanie.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Balenciaga a lansat o nouă colecție controversată de genți. Au aspect de pungă de chipsuri și un preț uriaș
Balenciaga a lansat o nouă colecție controversată de genți. Au aspect de pungă de chipsuri și un preț uriaș

Dacă aveți o slăbiciune pentru chipsuri şi vă permiteți cheltuieli exorbitante, atunci aţi putea aprecia noua şi cel puţin controversata colecție de genți a casei Balenciaga.

FOTO VIDEO Balenciaga scoate la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi pentru aproape 2.000 de dolari
FOTO VIDEO Balenciaga scoate la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi pentru aproape 2.000 de dolari

Brandul Balenciaga a scos la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi la prețul de 1.790 de dolari.

„Creaţi pentru a fi purtaţi o viaţă întreagă”. Balenciaga a lansat teniși extrem de murdari și uzați
„Creaţi pentru a fi purtaţi o viaţă întreagă”. Balenciaga a lansat teniși extrem de murdari și uzați

Balenciaga a lansat o campanie destinată în exclusivitate bogaților cu gusturi excentrice. Aceștia sunt ispitiți să-și procure teniși, care arată înfiorător de murdari și de uzați, dar, costă aproape 2 mii de dolari perechea.

Balenciaga a creat o pereche de crocși cu toc. Prețul uriaș cu care au fost puși la vânzare
Balenciaga a creat o pereche de crocși cu toc. Prețul uriaș cu care au fost puși la vânzare

Balenciaga a creat o pereche de crocși cu toc. Prețul uriaș cu care au fost puși la vânzare

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.