Directorul artistic al casei Balenciaga și-a cerut scuze „personal”, după ce compania a fost acuzată că sexualizează copiii

balenciaga
Shutterstock

Demna Gvasalia, directorul artistic al casei Balenciaga, şi-a cerut scuze „personal” după o campanie în care au fost implicaţi copii şi accesorii cu conotaţie sexuală.

Campania publicitară „Balenciaga Objects” a folosit o serie de fotografii cu copii, una dintre ele înfăţişând un urs de jucărie purtând ceea ce pare a fi un ham de sclavie, a fost criticată pe Twitter de utilizatori care au numit reclamele „deranjante”, scrie News.ro.

Directorul artistic al brandului de lux a emis vineri un comunicat de presă în care şi-a cerut scuze pentru această serie de fotografii în care apar copii purtând genţi cu o estetică sado-masochistă.

Doresc personal să-mi cer scuze pentru alegerile artistice proaste din jurul conceptului campaniei noastre de cadouri care implică copii şi îmi asum responsabilitatea”, a scris el. „Era nepotrivit ca copiii să promoveze articole care nu aveau nimic de-a face cu ei”.

 

Citește și
balenciaga
FOTO VIDEO Balenciaga scoate la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi pentru aproape 2.000 de dolari

Deşi uneori îmi doresc să provoc gândirea prin munca mea, n-am avut vreodată intenţia să o fac cu un subiect atât de teribil precum abuzul asupra copiilor, pe care îl condamn fără echivoc”, a continuat el.

Brandul grupului francez Kering a atras furia internauţilor la sfârşitul lunii noiembrie cu această serie de fotografii în care apăreau copii cu poşete prezentând animale de pluş îmbrăcate în ţinute sado-masochiste. Acuzată de sexualizarea copiilor, marca franceză a retras campania şi şi-a prezentat scuze.

Acest episod ar trebui să servească drept lecţie pentru mine”, a spus Demna Gvasalia în comunicatul său de presă. „Trebuie să mă implic în organizaţiile de protejare a copiilor pentru a înţelege cum pot contribui la acest subiect teribil”.

Şi pentru a încheia: „Cer scuze oricărei persoane care a fost jignită de aceste imagini, iar Balenciaga a garantat că vor fi luate măsuri adecvate, nu numai pentru a preveni repetarea acestui tip de greşeală, ci şi pentru a-şi asuma responsabilităţile în protejarea bunăstării copiilor în toate modurile posibile”.

Scandalul cu care se confruntă Balenciaga este dublu: în acelaşi timp, o altă campanie cu Nicole Kidman, Bella Hadid şi Isabelle Huppert, a fost criticată din motive similare.

Într-una dintre fotografiile campaniei, un document legal, se menţionează fapte de pornografie infantilă, aşa cum au văzut internauţii pe Twitter. Potrivit Le Figaro, acesta este un extras dintr-o opinie a Curţii Supreme a Statelor Unite din 2008.

Balenciaga a spus că toate elementele de recuzită pentru filmare au fost furnizate de o companie de producţie externă şi a anunţat că aceasta va fi dată în judecată pentru 25 de milioane de dolari, după cum a relatat CNN la începutul acestei săptămâni.

Într-un nou comunicat publicat vineri, preşedintele brandului, Cédric Charbit, declară în cele din urmă că nu va avea loc nicio procedură judiciară şi anunţă o anchetă cu privire la aceste imagini.

Kim Kardashian, care a colaborat cu Balenciaga, a spus că "reevaluează" relaţia cu marca de lux după această campanie.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Balenciaga a lansat o nouă colecție controversată de genți. Au aspect de pungă de chipsuri și un preț uriaș
Balenciaga a lansat o nouă colecție controversată de genți. Au aspect de pungă de chipsuri și un preț uriaș

Dacă aveți o slăbiciune pentru chipsuri şi vă permiteți cheltuieli exorbitante, atunci aţi putea aprecia noua şi cel puţin controversata colecție de genți a casei Balenciaga.

FOTO VIDEO Balenciaga scoate la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi pentru aproape 2.000 de dolari
FOTO VIDEO Balenciaga scoate la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi pentru aproape 2.000 de dolari

Brandul Balenciaga a scos la vânzare genți cu aspect de saci de gunoi la prețul de 1.790 de dolari.

„Creaţi pentru a fi purtaţi o viaţă întreagă”. Balenciaga a lansat teniși extrem de murdari și uzați
„Creaţi pentru a fi purtaţi o viaţă întreagă”. Balenciaga a lansat teniși extrem de murdari și uzați

Balenciaga a lansat o campanie destinată în exclusivitate bogaților cu gusturi excentrice. Aceștia sunt ispitiți să-și procure teniși, care arată înfiorător de murdari și de uzați, dar, costă aproape 2 mii de dolari perechea.

Balenciaga a creat o pereche de crocși cu toc. Prețul uriaș cu care au fost puși la vânzare
Balenciaga a creat o pereche de crocși cu toc. Prețul uriaș cu care au fost puși la vânzare

Balenciaga a creat o pereche de crocși cu toc. Prețul uriaș cu care au fost puși la vânzare

Recomandări
Consultări politice la Cotroceni. AUR refuză să participe: ”Iohannis, pleacă!”. USR intră la discuții separat de PSD și PNL
Consultări politice la Cotroceni. AUR refuză să participe: ”Iohannis, pleacă!”. USR intră la discuții separat de PSD și PNL

Preşedintele Klaus Iohannis a început, la Palatul Cotroceni, consultările cu partidele parlamentare în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.  

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent