Cel mai avansat aeroport din lume face Germania de rusine: de ce nu pot fi stinse luminile
Cel mai dotat aeroport din lume din punct de vedere tehnologic, nu poate sa-si inchida luminile.
Cu aceasta problema se confrunta cel mai nou aeroport din Berlin situat in Schönefeld, Brandenburg. In aceasta saptamana, management-ul noului Aeroport International din Berlin au declarat ca nu pot stinge luminile - defectiune care ii costa 5000 de euro pe zi, relateaza dailymail.co.uk.
Deschiderea aeroportului din Brandenburg, anuntat ca cel mai dotat aeroport din punct de vedere tehnologic, a fost amanata de mai multe ori in trecut din cauza neregulilor descoperite la sistemul de securitate. Proiectul a devenit o gaura de bani si o rusine pentru management-ul german.
Cea mai mare zona de constructie din Germania, Aeroportul din Brandenburg trebuia sa fie functional inca din 2010, insa, din cauza numeroaselor probleme tehnice, nu va putea fi deschis mai devreme de 2017.
Proiectul a depasit cu milioane de euro bugetul si are peste 20.000 de erori care trebuie rezolvate. Cea mai noua dintre ele: sursele de iluminat nu pot fi scoase din functiune si aduc cheltuieli uriase. In prezent, exista aproape 300 de muncitori care supravegheaza proiectul ce va costa aproximativ 3,3 miliarde de euro, aproape dublu fata de estimarile initiale ale costurilor.
"Nu am progresat suficient de mult incat sa putem controla sistemul de iluminat", a marturisit Horst Amann, directorul tehnic al aeroportului care a devenit o rusine pentru Germania. Pentru moment luminile vor fi lasate aprinse oricum din motive de securitate a declarat un purtator de cuvant al aeroportului.
Traficul aerien din Berlin este filtrat de cele doua aeroporturi Tegel si Schoenefeld, in care deja s-au investit milioane de euro pentru a fi modernizate, din moment ce noul aeroport nu va fi gata pana in 2017.
Aeroportul care ar trebui sa primeasca 27 de milioane de calatori pe an cand va deveni functional are o lista cu aproape 20.000 de erori printre care stingatoare de incendiu care nu functioneaza sau usi care nu se deschid. Pe deasupra, exista specialisti care spun ca aeroportul este prea mic.
Unii specialisti sunt de parere ca intreaga cladire ar trebui demolata si reconstruita, insa Horst Amann a declarat miercuri ca aceasta sugestie este "total lipsita de sens".
Sursa foto: Hepta