Statul din Europa care se așteaptă ca numărul turiștilor să fie dublu față de cel al locuitorilor săi
Bulgaria se îndreaptă spre un sezon turistic solid, numărul turiştilor străini ar putea depăşi anul acesta 13 milioane, ceea ce ar reprezenta un avans de 7% faţă de nivelul de 12,5 milioane de vizitatori străini din 2019, înaintea pandemie.
Estimările legate de numărul de turiști au fost făcute de Rumen Draganov, director în cadrul Institutului pentru Analize şi Evaluări în Turism (IAAT), informează Novinite. Dacă cifrele avansate de el vor fi confirmate la finalul sezonului estival, asta înseamnă că în 2024 Bulgaria va avea de două ori mai mulți turiști decât locuitori, numărul lor fiind estimat la 6,4 milioane.
Totuşi, oficialul a scos în evidenţă temerile privind turismul de la Marea Neagră. Deşi în primele trei luni din 2024 s-a înregistrat o creştere între 25 şi 30% a numărului vizitatorilor străini, a existat un declin de aproape 4% în iunie faţă de perioada similară din 2019, în special din cauza deficienţelor ofertelor de turism la malul mării, pe segmentul de digitalizare şi marketing.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Cu ce probleme se confruntă bulgarii?
Draganov a criticat hotelurile de la malul mării pentru deficienţele în domeniul digitalizării, inclusiv optimizarea slabă pe segmentul motoarelor de căutare şi strategiile inadecvate de marketing. Pentru rezolvarea problemelor, el a cerut noi servicii de promovare, îmbunătăţirea prezenţei în social media, a site-urilor hotelurilor şi a comunicării cu clienţii.
În privinţa oraşului Burgas şi a regiunii înconjurătoare, Draganov a atras atenţia asupra lipsei promovării turismului local şi a campaniilor eficiente de marketing, în contrast cu abordarea proactivă din alte zone.