Serviciile Microsoft au noi probleme. Compania, ținta unui atac cibernetic. Serviciile care au fost afectate
O întrerupere globală care afectează produsele Microsoft, inclusiv serviciul de e-mail Outlook şi jocul video Minecraft, a fost rezolvată, a anunţat gigantul tehnologic într-o actualizare, potrivit BBC.
Firma a transmis că investigaţiile preliminare arată că întreruperea a fost cauzată de un atac cibernetic şi de eşecul de a se apăra corespunzător împotriva acestuia.
Anterior, compania a emis scuze pentru incident, care a durat aproape 10 ore şi a determinat mii de utilizatori să raporteze probleme cu serviciile Microsoft.
Incidentul survine la mai puţin de două săptămâni după ce o întrerupere globală majoră a lăsat inaccesibile aproximativ 8,5 milioane de computere care foloseau sisteme Microsoft, afectând asistenţa medicală şi călătoriile, după o actualizare software defectuoasă efectuată de firma de securitate cibernetică CrowdStrike.
„Deşi evenimentul declanşator iniţial a fost un atac DDoS (Distributed Denial-of-Service)... investigaţiile iniţiale sugerează că o eroare în punerea în aplicare a sistemului nostru de apărare a amplificat impactul atacului în loc să îl atenueze”, se arată într-o actualizare pe site-ul web al platformei de cloud computing Microsoft Azure.
Atacurile DDoS funcţionează prin inundarea unui site web sau a unui serviciu online cu trafic de internet, în încercarea de a-l scoate offline sau de a-l face inaccesibil în alt mod.
„Pare uşor suprarealist faptul că ne confruntăm cu o nouă întrerupere gravă a serviciilor online de la Microsoft. Te-ai aştepta ca infrastructura de reţea a Microsoft să fie rezistentă”, a declarat profesorul Alan Woodward, expert în securitate informatică.
Anterior, o alertă pe site-ul web al gigantului tehnologic privind starea serviciilor a indicat că întreruperea a afectat Microsoft Azure - platforma de cloud computing din spatele multora dintre serviciile sale - şi Microsoft 365, care include sisteme precum Microsoft Office şi Outlook.
De asemenea, sistemele sale de cloud Intune şi Entra au fost enumerate printre cele afectate.
Microsoft a declarat că a implementat un remediu pentru problemă, care ”arată îmbunătăţiri”, şi că va monitoriza situaţia ”pentru a asigura recuperarea completă”.
„Ne cerem sincer scuze pentru neplăcerile create”, a afirmat Microsoft într-o postare pe X, fostul Twitter.
Cine a fost afectat
Întreruperea pare să fi afectat şi alte servicii care se bazează pe platformele Microsoft, Cambridge Water fiind printre cei afectaţi.
„Din cauza unor probleme la nivel mondial cu Microsoft Azure, o problemă cu site-ul nostru afectează mai multe servicii, inclusiv MyAccount şi PayNow”, a declarat compania într-o postare pe X.
HM Courts and Tribunals Service - care este responsabil pentru administrarea instanţelor şi tribunalelor penale, civile şi de familie din Anglia şi Ţara Galilor - a declarat că este conştient de problemele cu ”mai multe servicii online”.
Unii clienţi ai NatWest au raportat, de asemenea, probleme.
Un purtător de cuvânt al băncii a declarat pentru BBC: ”Suntem conştienţi de faptul că unii clienţi au întâmpinat dificultăţi în accesarea paginilor noastre web astăzi. Acest lucru a fost legat de problemele raportate de Microsoft Azure care a afectat unele servicii Microsoft la nivel global. „Problema a fost acum rezolvată, iar paginile noastre web funcţionează în mod normal. Ne cerem scuze clienţilor pentru orice inconveniente cauzate.”
Între timp, echipa olandeză de fotbal FC Twente a postat pe Twitter o actualizare pentru fanii săi, anunţând că site-ul său de bilete şi aplicaţia clubului nu erau disponibile pentru suporteri ca urmare a întreruperii.
Problemele legate de unul dintre cele mai importante produse ale Microsoft au apărut cu câteva ore înainte ca gigantul tehnologic să prezinte ultima sa actualizare financiară.
În ultimii ani, Microsoft Azure a fost unul dintre principalele motoare de profit pentru Microsoft.
Dar cererea a încetinit în ultimele luni, zguduind investitorii.
Acţiunile companiei au scăzut marţi cu 2,7% în tranzacţiile after-hours, după ce compania a raportat o creştere mai slabă decât se aştepta în perioada aprilie-iunie.
Veniturile din unitatea ”cloud inteligent” au crescut cu 21% faţă de anul precedent în trimestru, a declarat Microsoft.
Veniturile totale au crescut cu 15% la 64,7 miliarde de dolari (50,4 miliarde de lire sterline), în timp ce profitul a crescut cu 11% la 22 miliarde de dolari.