Karsten Gerloff: Microsoft va disparea in 5-10 ani iar Facebook va fi "mort" in 3 ani
Karsten Gerloff, presedintele Fundatiei Europene a Software-ului Liber (FSFE) a declarat in cadrul unei conferinte ca Microsoft va disparea in 5-10 ani iar Facebook va fi mort in 3 ani.
Previziunile sumbre au fost facute de Karsten Gerloff in cadrul evenimentului Euskal Encounter, o conferinta anuala deschisa, tinuta in Barakaldo, Spania. Acesta sustine ca pentru "Google si Facebook nu suntem clienti, ci produse" si a avertizat ca acestea "fara a ne anunta, alimenteaza cu informatii serviciile secrete".
Specialistul nu vede un viitor stralucit in cazul acestor companii.
"Daca Google vrea sa supravietuiasca trebuie sa se reinventeze. Microsoft inca nu a facut asta. Prin urmare cred ca va disparea in 5-10 ani (...). Facebook se va stinge in 3 ani. Este o lege matematica. S-a intamplat la fel in trecut cu MySpace si se va intampla din nou" este anuntul facut de Karsten Gerloff, conform clarin.com.
Gerloff a criticat multinationalele pentru ca au esuat in a ne proteja intimitatea, acuzand unele corporatii ca fura informatii de la utilizatori: "Nu le dam doar date, ci si increderea noastra, deoarece credem ca ne protejeaza intimitatea. Datele tale sunt produsul pe care il vinde Google”, a mai subliniat Karsten Gerloff in cadrul evenimentului.
Expertul a explicat ca multinationalele au putere asupra computerelor a milioane de utilizatori si au ajuns sa ne controleze: "Facebook defineste cine suntem, Amazon stabileste ceea ce vrem, iar Google determina ceea ce gandim”, a spus Karsten Gerloff.
Facebook a pierdut milioane de utilizatori pe cele mai mari piete
Declaratiile sale vin la cateva luni dupa ce ziarul The Guardian a prezentat statistici ingrijoratoare pentru Facebook. Potrivit publicatiei, Facebook a pierdut in ultimele 6 luni 9 milioane de utilizatori in Statele Unite si 2 milioane de utilizatori in Marea Britanie.
Scaderi ale numarului de utilizatori au fost inregistrate si in Canada, Spania, Franta, Germania si Japonia. Contactati de The Guardian, reprezentantii Facebook au refuzat atunci sa comenteze cifrele.
"Problema este ca in SUA si Marea Britanie oamenii care au dorit sa-si faca cont pe Facebook au facut-o deja. Exista si un factor al "plictiselii" care ii face pe oameni sa incerce lucruri noi. Va avea Facebook destinul lui MySpace? Riscul este relativ mic, insa asta nu inseamna ca nu exista" a declarat specialistul media Ian Maude, citat de The Guardian.