iLikeIT. Florin Grozea a prezentat primul studiu despre ”influencerii” români de pe Instagram
Florin Grozea a fost invitat în studioul iLikeIT pentru a vorbi despre primul studiu care analizează piața influencerilor de pe Instagram, din România.
El spune că, la fel ca în Europa sau în SUA, și în România există influenceri pe Instagram care falsifică numărul de urmăritori.
”E clar că piața influencerilor din România e aliniată la ce se întâmplă în Europa și Statele Unite, în general în America de Nord, așa încât, pe lângă lucrurile cu care ne putem lăuda, avem și provocări. Și anume, una dintre provocările cele mai mari în momentul de față în social media este acest fenomen de fake followers, de fake influencers - în limba română, de urmăritori falși - care practic strică toate statisticile și cumva ne duc în direcția de fraudă. Dacă este vorba de influencers care vor să lucreze cu branduri, cu companii, mulți dintre ei și-au dat seama că pot să-și umfle audiențele pentru a părea mai interesanți în fața companiilor.” - spune Grozea.
Piața influencerilor este împărțită în mai multe categorii, iar surpriza este la cei care au cei mai puțini urmăritori.
”Vorbim despre nano influenceri, adică acei creatori care au între 1000 și 5000 de urmăritori. La ei, se vede și în grafic, engagement rate, adică cât de apopiați sunt oamenii de acești influenceri, engagement rate este cel mai mare și chiar este mai mare decât media în social media din restul lumii. De ce se întâmplă asta? Pentru că sunt în general creatori de conținut care sunt pe nișă foarte mici și care au, cum le zicem noi, prieteni ai prietenilor în jurul lor. Nu sunt vedete, nu sunt oameni pe care nu poți să-i atingi, sunt undeva departe, sunt oameni ca mine și ca tine care pun conținut și fac conținut, care este foarte autentic. Și atunci, iată, lumea îi iubește pe aceștia.” - mai spune Florin Grozea.
Studiul poate fi citit integral aici.