Vestea proasta pe care Coca Cola a primit-o din Europa. Ce a determinat o scadere a consumului
Profitul grupului american Coca-Cola, cel mai mare producator de bauturi racoritoare din lume, a scazut cu 4% in trimestrul al doilea, dupa ce cererea din Europa a fost afectata de inundatiile puternice si reducerea cheltuielilor de consum.
Coca-Cola a raportat un profit net de 2,68 miliarde de dolari, sau 59 de centi pe actiune, pentru trimestrul al doilea, fata de 2,79 miliarde de dolari, 61 de centi pe actiune, in perioada similara a anului trecut. Excluzand unele costuri exceptionale, castigul s-a situat la 63 de centi pe titlu, nivel anticipat de analistii consultati de Bloomberg.
Grupul se extinde pe pietele emergente pentru a compensa incetinirea din tarile cu economii dezvoltate. Volumul vanzarilor din Europa a scazut cu 4%, influentat de situatia economica a tarilor din regiune si de inundatiile puternice din Germania, a anuntat, marti, Coca-Cola.
Pe piata din America de Nord, Coa-Cola a inregistrat o scadere de 1%.
In China, volumul vanzarilor a stagnat, comparativ cu o crestere de 7% in perioada similara a anului trecut.
La nivel global, volumul vanzarilor a avansat cu 1%, ritm mai lent comparativ cu 3,3%, cat anticipau analistii consultati de Bloomberg. In trimestrul al doilea al anului trecut, volumul vanzarilor a crescut cu 4%.
Veniturile au coborat cu 2,6%, la 12,7 miliarde de dolari, in timp ce analistii estimau ca se vor plasa la 13 miliarde de dolari.