Ungaria si Slovacia acuza multinationalele ca vand produse de calitate inferioara. Napolitanele, mai crocante in Austria
Acuzatii grave la adresa unor lanturi de retail din sectorul alimentar, lansate de autoritatile din doua state din centrul Europei.
Autoritatile ungare sustin ca marile companii obisnuiesc sa comercializeze produse de o calitate inferioara pe piata din estul Europei, chiar daca este utilizat acelasi brand si pret ca in tarile din vestul Europei, transmite EurActiv.com citat de News.ro. Oficiul National pentru Siguranta Alimentelor (NEBIH) din Ungaria a analizat un numar de 24 de produse alimentare comercializate prin supermarketurile Lidl si Aldi. In urma analizei, s-a constatat ca versiunea locala a napolitanelor Manner este mai putin crocanta decat cea vanduta in supermarketurile din Austria. De asemenea, analiza a identificat o alta diferenta de calitate in ceea ce priveste crema tartinabila Nutella, care este mai putin dulce in Ungaria decat in Austria.
”Personal, am fost consternat cand am citit acest raport. Cred ca vorbim de cel mai mare scandal din ultimele zile”, a declarat seful cabinetului lui Viktor Orban, Janos Lazar. Lazar a sustinut ca guvernantii vor lansa o evaluare pe scara larga a produselor comercializate in Ungaria, insa nu a precizat ce actiune specifica va lua in acest caz Budapesta.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ungaria nu este singura tara ingrijorata de calitatea inferioara a produselor comercializate in estul Europei. Autoritatiile slovace au anuntat saptamana trecuta ca au descoperit diferente de gust, compozitie si aspect in aproape zece produse alimentare vandute local, prin comparatie cu aceleasi produse din Germania si Austria. Administratia Sanitara Veterinara si pentru Alimente (SVPS) a dezvaluit ca aproape jumitate din produsele alimentare testate au o compozitie cu mult diferita fata de produsele vandute de acelasi brand in tarile din vestul Europei. ”Clientii se asteapta la aceeasi calitatea de la acelasi brand, oricare ar fi tara de productie sau comercializare”, a declarat ministrul slovac al Agriculturii, Gabriela Matecna.
La nivel european, autoritatile nu sunt interesate de calitatea produselor comercializate in tarile membre, ci mai degraba de siguranta acestora pentru consum.
Inspectorii SVPS au testat 22 de produse alimentare care se gasesc atat in supermarketurile din Slovacia (in special in Bratislava), cat si in Austria (in localitatile de granita Kittsee si Hainburh). Printre alimentele testate au existat lactate, produse din carne sau peste, ciocolata, branza, bauturi si produse de patiserie. Inspectorii au analizat atat ambalajul, informatiile despre compozitie si gramajul, cat si culoarea, gustul si mirosul.
SVPS s-a concentrat pe parametrii de calitate, precum continutul de carne, grasime si proteine, ori substante aditionale (ex. indulcitori si conservanti). ”Pana la jumatate din produse s-au remarcat prin diferente semnificative ale calitatii”, a declarat Matecna.
In acest sens, produsele alimentare comercializate local contineau mai putina carne si mai multa grasime, precum si indulcitori si conservanti, decat in Austria. De asemenea, aceleasi produse aveau gramaje mai mici in Slovacia, dar aceleasi preturi ca in Austria. Asociatia Consumatorilor din Slovacia a intreprins teste similare in 2011, atunci cand au fost analizate o serie de produse ambalate din Germania, Austria, Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania si Bulgaria.
Acele teste au confirmat ca mai multe companii multinationale comercializeaza produse de o calitate diferita, dar sub acelasi brand, in anumite tari din UE. De asemenea, inspectorii au descoperit ca era pastrata calitatea doar in cazul ciocolatei Milka.
Comisia Europeana a sustinut anterior ca aceste acuzatii sunt lipsite de orice fundament, iar companiile multinationale sunt libere sa adapteze calitatea produselor in functie de piata de comercializare.
Sursa: News.ro
Etichete: Ungaria, slovacia, austria, produse, shopping, multinationale, retail, nutella,
Dată publicare:
20-02-2017 10:49