Tronsonul de cale ferată Constanţa-Curtici, o prioritate pentru Guvern. Orban: Va fi gata până în 2023
Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa - Curtici va fi modernizată până la jumătatea anului 2023.
Prezent pe şantierul căii ferate în judeţul Arad, în zona tunelului de la Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria, premierul a declarat că obiectivul Guvernului "e de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil", potrivit Agerpres.
"La ora actuală, situaţia pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal - Braşov, care este un tronson destul de dificil de realizat, din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului (...) este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Braşov - Apaţa, Apaţa - Caţa şi Caţa - Sighişoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. De asemenea, pe tronsonul Apaţa - Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătorească, aşteptăm motivarea şi urmează să se semneze contractul", a spus Orban.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cu privire la tronsoanele dintre Sighişoara şi Simeria, premierul a spus că "sunt într-un stadiu foarte avansat de execuţie, sunt aproape de finalizare", iar pentru tronsoanele dintre Simeria şi Curtici există contractele semnate.
Premierul anunță o finanțare fără precedent
"Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia tronsonului Predeal - Braşov (...) este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h. Avem o serie de alte proiecte, unul care se apropie de faza de licitaţie de proiectare şi execuţie este tronsonul Cluj - Episcopia Bihor, în care este necesară modernizarea infrastructurii feroviare şi electrificarea", a spus prim-ministrul.
El a dat asigurări că va exista "o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate".
"Pentru noi, transportul feroviar este prioritar aşa cum este pentru întreaga Uniune Europeană. Transportul feroviar este considerat sigur, rapid, ecologic şi dezvoltarea transportului feroviar reprezintă o prioritate la nivel european", a mai spus premierul.
Orban: Ne-am angajat să construim aproape 3.000 de km de autostrăzi
Premierul Ludovic Orban a mai declarat că Guvernul, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), s-a angajat să construiască 3.000 de kilometri de autostradă şi drumuri expres.
“Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în baza programului nostru de relansare economică şi investiţii, va avea proiecte extrem de mari. Noi ne-am angajat să construim aproape 3.000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, investiţii importante”, a afirmat Orban.
El a precizat că fondurile pentru investiţii vor alocate din bugetul Uniunii Europene în exerciţiul financiar 2021- 2027 şi din Programul de Rezilienţă şi Recuperare. Bugetul total alocat României va fi de 80 de miliarde de euro.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: D.B.
Etichete: guvern, ludovic orban, cale ferata, infrastructura,
Dată publicare:
22-08-2020 18:50