ROBOR la 3 luni a urcat la 2,07% pe an de la 1,81%

61942551
iStock

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a urcat miercuri la 2,07% pe an, de la 1,81% pe an cât a fost marţi, conform informaţiilor publicate de Banca Naţională a României (BNR).

La debutul anului 2019, indicele ROBOR la 3 luni era 2,99% pe an, iar la începutul anului trecut se situa la 3,19%. Pe data de 4 ianuarie 2021, indicele ROBOR la 3 luni era de 2,01%.

Indicele la 6 luni, utilizat în calculul dobânzilor la creditele ipotecare în lei cu dobândă variabilă, a urcat la 2,16%, de la 1,89% în şedinţa anterioară, iar ROBOR la 12 luni a crescut la 2,22%, de la 1,98%.

Indicele de referinţă pentru creditele consumatorilor (IRCC), reglementat de OUG 19/2019, este de 1,08% pe an, acesta fiind calculat ca medie aritmetică a ratelor de dobândă zilnice ale tranzacţiilor interbancare din trimestrul II 2021, în scădere faţă de cel publicat în urmă cu trei luni, de 1,25%.

În luna mai 2019, a intrat în vigoare OUG 19/2019 care modifică modul în care este calculată rata pentru creditele în lei cu dobânda variabilă. Astfel, Ordonanţa 19 a stabilit indicele de referinţă pentru creditele consumatorilor (IRCC), calculat trimestrial exclusiv pe baza tranzacţiilor interbancare.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali și-a dat afară instant antrenorul după ce a văzut imaginile!
Gigi Becali și-a dat afară instant antrenorul după ce a văzut imaginile!
Citește și...
61692141
Curs valutar BNR, miercuri, 6 octombrie 2021. Leul, impasibil față de criza politică
Cursul valutar a fost actualizat, miercuri, 06 octombrie 2021, de Banca Națională a României.
62217165
Criza politică va genera automat creșteri de prețuri. Prognoza consilierului BNR Adrian Vasilescu
De sărbători, am putea să avem cele mai mari creşteri de preţuri din an. Asta, după ce în ultimele luni, scumpirile din energie au dat toate calculele peste cap.
62208478
Guvernul a decis ca salariul minim să se majoreze cu 10 procente de la 1 ianuarie 2022
Înainte de moțiunea de cenzură, Guvernul s-a întrunit într-o ședință specială în care a decis ca salariul minim să se majoreze cu 10 procente de la 1 ianuarie, anul viitor.