Proiectul OUG care prevede eliminarea voucherelor de vacanță și înghețarea pensiilor, publicat de ministerul Finanţelor
Ministerul Finanţelor a publicat, luni seară, proiectul OUG privind unele măsuri fiscal-bugetare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Documentul poate fi consultat pe site-ul MInsterului Finanţelor şi rămâne în consultare publică timp de zece zile.
Proiectul de act normativ prevede îngheţarea pensiilor în acest an, neacordarea de vouchere de vacanţă în instituţiile şi autorităţile publice, eliminarea sporului primit de angajaţii din prefecturi implicaţi în activităţi de combatere a pandemiei, transmite Agerpres.
Proiectul mai stipulează că studenţii vor plăti jumătate din preţul biletelor pentru călătoria cu trenul şi propune, de asemenea, amânarea până în primăvara anului viitor, a aplicării Legii personalului feroviar.
Potrivit iniţiatorilor, neadoptarea acestor măsuri ar genera un impact suplimentar asupra deficitului bugetului general consolidat de 1% din Produsul Intern Brut în anul 2021, afectând sustenabilitatea finanţelor publice.
Astfel, documentul prevede că valoarea punctului de pensie se menţine la 1.442 în acest an, iar începând din 2022 punctul de pensie se va majora cu rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă cel mult 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.
"Modificarea Legii nr. 127/2019 în sensul prorogării datei de intrare în vigoare a aceste legi la 1 septembrie 2023. Astfel, în anul 2021 valoarea punctului de pensie se va menţine la nivelul de 1.442 lei, astfel cum a fost majorat cu 14% prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative şi stabilirea unor măsuri bugetare, iar începând cu anul 2022 valoarea punctului de pensie se va majora cu rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă cel mult 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat, cuantumul efectiv al majorării şi data de acordare urmând a se stabili prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat", se precizează în nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ.
Cât priveşte sporul de 30% la salariul de bază pentru personalul instituţiilor prefectului implicat în activităţi de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, acesta nu va mai fi acordat pe motiv că a creat o situaţie discriminatorie şi a generat nemulţumiri în rândul altor categorii de personal din instituţii publice implicate în activităţi de prevenire şi combatere a Covid 19.
"Abrogarea art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 131/2020 privind reglementarea unor măsuri, prin care s-a instituit sporul de 30% la salariul de bază pentru personalul instituţiilor prefectului implicat în activităţi de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, cu excepţia prefectului şi subprefectului. Această măsură a creat o situaţie discriminatorie comparativ cu celelalte categorii de personal din instituţii publice implicate în activităţi de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 şi a generat nemulţumiri în rândul acestora", se precizează în documentul citat.
Potrivit proiectului citat, Legea nr. 195/2020 privind statutul personalului feroviar, care ar fi trebuit aplicată din primăvara acestui an, va intra în vigoare în aprilie 2022. Motivaţia este aceea că Legea menţionată instituie pentru personalul feroviar, atât din cadrul instituţiilor publice cât şi din cadrul operatorilor economici cu capital majoritar de stat, drepturi de natură salarială şi de asistenţă socială cu impact asupra bugetului de stat generat, în principal, de creşterea compensaţiei serviciului public de transport feroviar de călători şi a cheltuielilor cu administrarea infrastructurii feroviare de circa 978 milioane lei.
Sursa: Agerpres/ StirileProTV
Etichete: oug, ministerul finantelor,
Dată publicare:
15-02-2021 22:24